eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiAwaria Bitomat.pl najprawdopodobniej zakonczona utrata srodkow › Re: Awaria Bitomat.pl najprawdopodobniej zakonczona utrata srodkow
  • Data: 2011-08-01 18:17:00
    Temat: Re: Awaria Bitomat.pl najprawdopodobniej zakonczona utrata srodkow
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> szukaj wiadomości tego autora

    MarekZ wrote:
    > Nie znam się zupełnie na tych bitcoinach. Czy ktoś mi może wytłumaczyć, kto
    > na takim manewrze zarobił? Stracili posiadacze bitcoin. Czy one po prostu
    > uległy dematerializacji i zysk niejako rozkłada się na pozostałych
    > posiadaczy bitcoin, bo zrobiło się ich mniej? Czy to inaczej działa? Czy
    > istnieje jakiś sposób dowiedzenia się ile bitcoin jest w danym momencie "w
    > obiegu"?

    wygenerowane bedzie 21 milionow bitcoinsow, podzielnych do 8 miejsca po przecinku

    ilosc ta nie moze zostac zmieniona w zaden sposob, jest na stale zapisana w
    lancuchu (historii transakcji) przechowywanej u kazdego klienta

    wyslanie bitcoinsa innemu uzytkownikowi jest nieodwracalne i polega na
    ogloszeniu tej transakcji w sieci i dopisaniu jej do lancucha, przyjmuje sie
    ze jest to nieodwracalne od momentu kiedy transakcja ma 6 potwierdzen

    zeby wyslac bitcoinsa trzeba miec dostep do kluczy szyfrujacych przypisanych do
    danego adresu bitcoin, przechowywane w pliku wallet.dat i generowane przez
    program do transakcji bitcoinsami w miare razie potrzeb (podczas uzywania
    kolejnych adresow)

    utrata kluczy oznacza brak mozliwosci wyslania czegokolwiek z tego adresu i
    oznacza ze bitcoinsy sa 'zgubione' na zawsze

    historie wszystkich transakcji mozna sledzic np tu http://blockexplorer.com/

    transakcje sa z zasady anonimowe, podaje sie tylko generowany losowo
    (na podstawie klucza szyfrujacego) adres do ktorego jest przypisane jakies saldo

    inne ciekawe informacje http://bitcoincharts.com/markets/