  • Data: 2011-12-06 11:33:55
    Temat: Re: BGŻOptima Digipass PIN
    Od: "witrak()" <w...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Gałka <p...@C...pl> wrote on
    2011-12-06_11:58

    > Znalazłem opis digipassa na stronie producenta, ale mimo kilku
    > pdf-ów nie znalazłem opisu zmiany PINu, ani opisu realizowanych
    > algorytmów.
    > Jedynie informacja, że toto posiada RTC. Więc kody do logowania
    > mogą być generowane nie według sekwencji tylko według czasu.
    > Zawsze mnie zastanawia jak to jest z rozjeżdżaniem się zegarów.
    > Skoro generowany kod ważny 36s to by znaczyło, że bank musi
    > rejestrować (na podstawie wpisywanych kodów) jaki jest stan zegara
    > u każdego klienta.

    Raczej nie. Cała seria dla określonego odbiorcy masowego może mieć
    ten sam czas startu zegara. Tylko sekwencje muszą się różnić, ale
    to jest zagwarantowane, bo stan zegara jest szyfrowany innym
    kluczem dla każdego klienta. A klucz jest skojarzony z numerem
    seryjnym w pliku, który odbiorca dostaje wraz z transportem.
    Oczywiście, jeśli zegar się rozjeżdza, to można dla konkretnej
    sztuki pamiętać przesunięcie. Ale większość się nie rozjeżdża.

    witrak()