  • Data: 2004-02-14 13:16:47
    Temat: Re: BIK szaleje
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jarosław Lech wrote:

    > Użytkownik "Adam Moreń" <a...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    [...]

    > Jeżeli instytucja powołana na mocy prawa i działająca zgodnie z nim
    > może się swoją działalnością przyczynić do poprawienia ściągalności
    > kredytów przez zgodne z prawem monitorowanie zdolności kredytowej
    > potencjalnych kredytobiorców i ujawnianie oszustw kredytowych, to tylko
    > dureń może być temu przeciwny (bo nawet osoba w ogóle nie korzystają z
    > usług banków nie pa podstaw, żeby się sprzeciwiać - może co najwyżej
    > zachować obojętność).
    > A BIK-owi akurat daleko do takich tworów, jak UKS

    Dobrze napisane. Tylko drobne uwagi:
    1. Banki są instucjami omylnymi. Może najbpierw niech banki "doczyszczą"
    swoje bazy kredytobiorców, a później dają większe uprawnienia BIK-owi ?
    2. Na razie można odnieść warażenie (nie wiem na ile uzasadnione), że
    Kowalski czy Nowak chcący rozkręcić biznes i potrzebujący na to
    (strzelam) 10000 jest o wiele bardziej prześwietlany i zmuszany do
    doniesienia wiekszej ilości mało wartych papierków (ale za to
    stanowiących doskonały dupochron dla "inspektorów kredytowych") niż
    powiedzmy Stocznia Szczecińska..... Czy w takiej sytuacji danie
    większych "uprawnień" BIK-owi coś zmieni ? Tyle, że będzie to
    uzasadniało większą upierdliwośc i inwigilację drobnych kredytobiorców?

    KJ

    PS. A z kredytów nie korzystam, poza KK.

    --
    Jid: k...@c...pl lub k...@j...wp.pl