  • Data: 2004-02-14 14:29:52
    Temat: Re: BIK szaleje
    Od: " Adam Moreń" <a...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl> napisał(a):

    > Żadna osoba fizyczna nie ma ustawowego obowiązku korzystania z usług
    > banków w prowadzeniu osobistych rozliczeń. Żadna osoba fizyczna nie ma
    > ustawowego obowiązku korzystania z kredytów. Żadna osoba fizyczna nie ma
    > ustawowego obowiązku korzystania z kart kredytowych.
    > Umowa rachunku typu ROR, kredytu konsumpcyjnego, kredytu karty
    > płatniczej - są to wszystko umowy dwustronne, zawierane dobrowolnie, z
    > inicjatywy osoby fizycznej.
    > Ktoś, kto decyduje się na korzystanie z tych usług musi zdawać sobie
    > sprawę z tego, że jednym z elementów wpływających na rodzaj i wysokość
> [...]

    To nie prawda. W dzisiejszych czasam musisz korzystać z banków, telefonów
    komórkowych, samochodów. Takie czasy. Ja wiem, że lepiej na łonie natury i bez
    nerwów. Jeśli zrezygnujesz z "dobrodziejst" cywilizacji stawiasz się poza jej
    nawiasem - tak jakby Cię zamknęli do więzienia. I taki BIK tez wystawia ludzi
    "poza nawias". Gdyby to była tylko "czarna lista" to OK - zasłużyłeś - wpisali
    Cię i kropka. Ale jeśli oni monitorują wszystko to przestaje być takie
    jednoznaczne... Prawidłowa interpretacja takich danych, szczególnie jeśli są
    nie pełne jest niemożliwa. To jest dzielenie ludzi na kategorie według
    płynnych i mentnych kryteriów.