eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiBIK szalejeRe: BIK szaleje
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sfeed.gazeta.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Kamil Jońca <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: BIK szaleje
    Date: Sat, 14 Feb 2004 16:43:59 +0100
    Organization: Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl
    Lines: 56
    Message-ID: <c0lfo2$2o9$3@inews.gazeta.pl>
    References: <c0kva0$kpv$1@inews.gazeta.pl> <c0l0eq$r4e$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <c0l2a1$1of$1@inews.gazeta.pl> <c0l63v$cj9$1@achot.icm.edu.pl>
    <c0lbd0$447$1@inews.gazeta.pl> <c0lbo5$8sn$2@news.onet.pl>
    <c0lbr7$2oh$1@inews.gazeta.pl> <c0lc8o$8sn$3@news.onet.pl>
    <c0lcpm$2o9$1@inews.gazeta.pl> <c0ld6q$8sn$5@news.onet.pl>
    <c0ldtk$2oh$2@inews.gazeta.pl> <c0lfan$8sn$8@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 195.205.45.254
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1076773442 2825 195.205.45.254 (14 Feb 2004 15:44:02 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 14 Feb 2004 15:44:02 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <c0lfan$8sn$8@news.onet.pl>
    X-Accept-Language: en-us, en
    X-User: kjonca
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 0.5 (Windows/20040207)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:285281
    [ ukryj nagłówki ]

    Glenn wrote:

    [...]

    >
    >
    > Przecież znasz dobrze zasadę prostowania wpisów. Nie robisz tego w BIK,
    > tylko w banku, który Cię wpisał. i to ten bank ponosi odpowiedzialność
    > (cywilną) za błędne wpisy.
    mhm. W teorii tak.

    >
    [...]

    >
    >
    >
    > To Ty zmieniasz temat próbując podważyć zasadę ogólną (prawo
    > kredytodawcy do zebrania danych mogących opisać wiarygodność
    > kredytobiorcy) na podstawie przypadku szczególnego (błedu banku).
    Logika sie kłania. Jeden kontrprzykład obala zasadę, czyż nie ?
    >
    >
    > Ja wiem, ze to w wyniku błędu banku. I
    >
    >> mam wrażenie, że _w_tej_chwili_ prawdopodobieństwo wystąpienia takiego
    >> błędu jest _zbyt_wysokie_, żeby dawać bankom/BIK-owi większe
    >> uprawnienia. Niech porządki zaczną od siebie.
    >
    >
    >
    > "Masz wrażenie" - to wielce trafny argument ;-))) I chyba nie masz
    > dostępu do danych o % błednych wpisów, żeby oceniać ich prawdopodobieństwo?
    Taaak. No cóż. A jeśli mam ? :-) A jeśli się opieram, jak to ktoś
    napisał "ogólnym poziomie niekompetencji w bankach" ? Dlaczegóż to
    przygotowywanie raportów do bIK-u miałoby być robione lepiej niż reszta
    bankowego biznesu ?

    >
    >>
    >> Ewentualnie, niech bedzie tak, ze za każdy błedny wpis w BIK-u należy
    >> _mi_ się odszkodowanie w jakiejś wysokości. (Czy 10000 będzie złe? :-)
    >> ) Niezależnie od odszkodowania za utracone korzyści. Czy pan prezes na
    >> to idzie ? :-)
    >
    >
    > Od ustalania odszkodowania jest sąd cywilny.
    Niekoniecznie, jeśli będzie zapis w umowie/ustawie. Bank przecież nie
    musii iść do sądu, aby Ci dołożyć opłatę za np. brak spłaty na KK.
    (Glenn, czy ja naprawdę muszę Ci takie oczywistości tłumaczyć?)

    >


    --
    Jid: k...@c...pl lub k...@j...wp.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1