  • Data: 2013-11-13 16:40:52
    Temat: Re: BITCOIN - przekręt?
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:52839156$0$2281$6...@n...neostrada
    .pl...

    > Skoro jednak kopanie staje się nieopłacalne, to kto kupuje ten sprzęt?
    > Wydaje się, że potrzebna jest korekta na rynku - spadnie zainteresowanie
    > kopaniem, spadnie ilość wykopywanej monety - wzrośnie opłacalność
    > kopania - wróci popularność sprzętu.

    Według mnie w pierwszej kolejności kupują naiwni. Nie wiem wprawdzie jak to
    obecnie dokładnie wygląda, bo przestałem się tym interesować na początku
    tego roku, ale wcześniej jak wyszły te asic, to ci którzy na początku
    dostawali te układy, zanim zdążyła wzrosnąć trudność, była w stanie na tym
    wykręcić prze-biznes. Inni dostawali to już za późno i w obliczu zwiększonej
    trudności, plany zostania milionerem brały w łeb. Na oko wzrost trudności
    ciągle jest wykładniczy.

    Spadek trudności wydaje się być skrajnie nieprawdopodobny. Koszty produkcji
    tych asic są przyzerowe, najwyższy koszt to było zaprojektowania
    działającego układu. Firmy, mktóre to produkują i sprzedają spokojnie mogą
    dla siebie wyprodukować dziesięć razy tyle ile sprzedają. Oczywiście gdyby
    wyprodukowali od razu, ubyłoby drastycznie naiwnych, więc być może budują tu
    jakiś kompromis. Kurs musi być w taki sposób "drukowany" aby nie umierał
    miraż zostania milionerem. Tak ja to widzę.

    > Widziałem, że karty do kopania kosztują 4.5 tys $. Student raczej sobie
    > takiej nie kupi. To staje się zabawą dla dużych chłopców.

    Raczej dla pseudo-korporacji. Czasy kiedy BTC powstawał "pod strzechami"
    minęły bezpowrotnie, a szkoda. :) Aby wrócić do tego stanu potrzeba by
    lekkiej zmiany algorytmu. Bo dość łatwo sprawić aby te wszystkie asic stały
    się bezużyteczne do celów kopania BTC. Tylko że co najmniej chwilowo nie
    jest to w interesie nikogo znaczącego.