    From: Jacek Osiecki <j...@c...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: BPH - KK za darmo cale zycie... jak to jest?
    Date: Wed, 22 Sep 2004 08:03:37 +0000 (UTC)

    Dnia Tue, 21 Sep 2004 16:44:17 +0200, topjes napisał(a):

    > Zgadza się - dlatego tak umiejętna jest ocena czynnika Z. Niemniej czasem -
    > wbrew potocznemu sądowi klientów - koszt X jest zbyt wielki by pokusić sie o
    > efektywność Z. Niektóre błahe sprawy są bardzo pracochłonne.

    Tylko że przygotowanie pustych formularzy nie tylko wkurza klientów, ale
    przede wszystkim marnuje mnóstwo czasu pracownikom banku! Typowy klient nie
    będzie grzebał po papierkach i wszystkiego wypełniał - po prostu pójdzie do
    okienka i każe dysponentce wypełnić dane... Więc w tym momencie oszczędzamy
    na pracy kilku informatyków a tracimy znacznie więcej na tysiącach
    roboczogodzin innych pracowników, którzy mogliby w tym czasie robić co
    innego albo (life is brutal) nie byliby potrzebni...

    Co do przykładu z kartą kredytową: wiadome było, że dla każdego klienta
    trzeba przygotować nową umowę. Jeśli twierdzisz że stworzenie jednego
    rodzaju raportu dla kart kredytowych się nie opłacało, to znaczy że albo
    ktoś chciał się wykpić od roboty, albo system BPH jest totalnie do dupy
    i powinien być wymieniony na funkcjonalny.

    > Co nie zmienia faktu, że masz rację pisząc, że takie braki bywają także
    > wynikiem zwykłego niedopatrzenia czy niechciejstwa.

    I tak - na 99% - jest w tym przypadku. W BPH generalnie widać, że jest
    "jakiś element" utrudniający pracę pracownikom i wkurzający klientów - czyli
    konieczność wypełniania ręcznego mnóstwa papierków, czy to przy zakładaniu
    konta, podpisywaniu umowy o limit czy składaniu wniosku o kartę kredytową.
    Ewidentnie ktoś się wymiguje od pracy lub bank popełnił spory błąd przy
    zamawianiu systemu informatycznego. Zdecydowanie też powinno się coś z tym
    zrobić... Mam nadzieję że w końcu się uda :)

    > Ano to, że powinnaś wiedzieć, że wprowadzenie pewnych rzeczy to nie jest tak
    > hop siup albo są zwyczajnie inne ważniejsze sprawy do wdrożenia. Tak to

    Wiadomo - w BPH nadal wiele rzeczy nie działa, zwłaszcza powiadomienia które
    praktycznie w ogóle nie działają. Ale przy kartach kredytowych sprawa jest
    prosta - człowiek który nie ma ochoty spędzić paru godzin na szukaniu umowy
    z bankiem, wypełnianiu nowej umowy, wysyłanie pocztą a równocześnie nie ma
    ochoty spędzać kilku godzin w banku który jest otwarty zaledwie do 17-18, po
    prostu stwierdzi "wali mnie to" i zamówi kartę w takim banku, który przyśle
    do niego pracownika/kuriera z kartą i umową którą jedynie należy podpisać.

    > Przestaję Cię rozumieć. O co Ci właściwie chodzi? Wyjaśnij mi to klarownie.
    > To nie informatycy decydują o funkcjonalności więc pisanie o tym, że to
    > przez ich lenistwo czy debilizm świadczy o braku wiedzy. O tym pisałem. Ty o
    > czym innym widocznie - ale to już nie moja wina.

    Ale informatycy (konkretniej - kierownicy pionu informatycznego) decydują
    o tym czy wprowadzenie jakiejś funkcjonalności jest tanie czy drogie.
    Prawdopodobnie albo cały czas mówią banialuki żeby wymigać się od pracy albo
    system informatyczny BPH nadaje się na śmietnik. Howgh :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004