  • Data: 2004-08-11 09:20:13
    Temat: Re: BPH - wniosek o KK (status dewizowy??)
    Od: "fot" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie. Rezydent to obywatel danego kraju w nim mieszkający

    rezydent moze byc zarowno obywatelem danego kraju jak i obywatelem innego,
    to jest pojecie glownie do celow podatkowych i kontroli przeplywu pieniadza

    zazwyczaj kazdy Polak jest rezydentem w Polsce i dlatego nikt sie tym nie
    przejmuje, ale moze byc tak, ze mieszka od lat np. w Szwajcarii i choc ma
    obywatelstwo polskie to najprawdopodobniej tam uzyska status rezydenta

    jesli zas Szwajcar przyjedzie na dluzej do Polski (co watpliwe ;) to tu moze
    uzyskac status rezydenta

    uzyskanie statusu rezydenta zalezy od prawa danego kraju, czasem nastepuje
    automatycznie, czasem trzeba wystapic do urzedu skarbowego itd. -
    najprostszym kryterium jest to, ze w kraju gdzie przebywasz dluzej niz pol
    roku w danym roku uzyskujesz status rezydenta, ale w praktyce sa setki
    wyjatkow i wylaczen, duzo uznaniowosci, np. status rezydenta mimo
    przebywania dluzej niz pol roku w panstwie X mozesz miec w swoim kraju
    rodzinnym jesli jestes z nim zwiazany silnymi wiezami rodzinnymi (w praktyce
    zameldowanie w Polsce, zona, dzieciaki w Polsce itd.)