  • Data: 2002-01-31 12:57:18
    Temat: Re: BSK- karta maestro przedpłacona
    Od: <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zawsze intrygowały mnie VE i Maestro reklamowane jako "bezpieczne" karty
    > debetowe, gdy pojawiały się na pbb informacje o nie blokowaniu przez POS-y
    > (np w mBanku) wypłaconych kwot na rachunku.

    Jest to możliwe w przypadku autoryzowania transakcji w centrum nie związanym
    on-line z twoim rachunkiem. Przykładem może być Kredyt Bank-Polcard lub Lukas
    Bank-BZWBK. Kiedyś było tak w mbanku; teraz jest to już niemożliwe. W przypadku
    BSK również nie ma takiej możliwości.

    > Czy _rzeczywiście_ maestro przedpłacona to odpowiedzialność - jak rozum
    > i nazwa karty (analogia do prepaidu w komórkach) by kazały - do wysokości
    > salda?

    Oczywiście – tak.

    > A zastrzeganie to ratowanie nawet (i tylko) tego, co jest w saldzie?

    Tak.

    > Rozumiem też, że do karty jednak jest jakieś konto - no bo gdzie robić te
    > przelewy z mB... ?

    Jest – numer konta dostajesz wraz z kartą. Wczoraj sprawdziłem – przelew
    dotarł tego samego dnia i bez problemów można wypłacać kasę.

    > A czy jest też możliwość następna - podobno miała też być karta na okaziciela
    > (tego obdarowanego) funkcjonująca bardziej jak banknot lub czek niż jako
    > konto - ale wtedy to już chyba bez przelewów, bo anonimowego konta to już
    > zdaje się "być nie wolno"?

    Tak, tylko prosili, aby obdarowany udał się do oddziału i podał swoje dane.
    Jest to konieczne do ewentualnego zastrzegania karty. Jeżeli tego nie zrobi, to
    nie może jej zastrzec.

    Piotrek - zadowolony użytkownik