  • Data: 2015-11-22 14:46:54
    Temat: Re: BZ WBK wstrzymuje sprzedaż kart przedpłaconych
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    news:564a128d$0$659$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości grup
    >>> https://www.knf.gov.pl/Images/stanowisko_ws_wydawani
    a_kart_przedplaconych_tcm75-42192.pdf

    > Wyglada na to, ze ten "pieniadz elektroniczny" wedle ustawy to maja byc
    > inne niz kartowe rozwiazania.
    > Jakies elektoniczne portmonetki, miedzy ktorymi tenze pieniadz moze sobie
    > krazyc.
    > Moze nawet Bitcoin by sie kwalifikowal.

    "...wyłącznia te stosować można w przypadku, gdy wartość pieniężna
    zapisana jest na instrumencie pieniądza elektronicznego a nie gdy jest ona
    rejestrowana zdalnie - na serwerze prowadzonym przez wydawcę pieniądza
    elektronicznego".
    dot. możliwości wyłączenia przymusu identyfikacji
    Czy ciąg znaków Bitcoina zawiera w sobie wartość?
    Nb widziałem niedawno odbiorców rezygnujących z BTC, przyjmowali w
    dwóch innych kryptowalutach.

    > A karta to zwykla usluga platnicza.
    >
    > Tylko dalej, to nie bardzo rozumiem, co Komisje najbardziej boli:
    > -wprowadzenie klienta w blad, przez poslugiwanie sie terminem "pieniadz
    > elektroniczny", ktorym oferta nie jest ?

    To raczej mętne tłumaczenie. Już widzę rzesze oburzonych klientów którzy
    nagle "poczuli się oszukani", zwłaszcza brakiem oprocentowania rach.
    technicznych.

    > -nieuzyskanie zezwolenia dla "instytucji pieniadza elektronicznego" ?

    Nie potrafię skomentować.

    > -nieodprowadzenie rezerwy obowiazkowej od wkladu klienta ?

    Bzdura - niech podadzą ile jest tych środków i porównają do środków objętych
    rezerwami. Zresztą wydawcy kart jak np. BZ WBK czy ING to duże podmioty
    i odprowadzają rezerwę obowiązkową tak czy inaczej.

    > -anonimowosc klienta ?

    O to niestety chodzi. Czy wiadomo coś o likwidacji kart (de facto
    pre-paidów)
    spersonalizowanych?

    Gdyby podali statystyki dot. operacji z użyciem kart przedpłaconych: ile
    seryjnych
    na dużą skalę (w tym zagranicznych), ile może świadczyć o działalności gosp.
    a ile świadczących o drobnych zakupach konsumpcyjnych to można byłoby
    wyrobić sobie jakieś zdanie.

    To już znane http://netzpolitik.org/wp-upload/securityvsprivacy.j
    pg

    Arek