eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiBank i ważność DORe: Bank i ważność DO
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news.uzoreto.com!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com
    !news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!un
    t-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Fri, 24 Mar 2023 19:34:20 +0100
    MIME-Version: 1.0
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/102.9.0
    Subject: Re: Bank i ważność DO
    Content-Language: pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    References: <tvk79g$qmv$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <qivg52ght0z$.13qz3vzhasebs.dlg@40tude.net>
    From: Pete <n...@n...com>
    In-Reply-To: <qivg52ght0z$.13qz3vzhasebs.dlg@40tude.net>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 84
    Message-ID: <641ded2c$0$9607$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 31.60.10.180
    X-Trace: 1679682860 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 9607 31.60.10.180:20294
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4656
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:667179
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 24.03.2023 o 18:32, J.F pisze:
    > On Fri, 24 Mar 2023 14:07:02 +0100, Piotr Gałka wrote:
    >> Pamiętam, że kiedyś przez ileś lat miałem nie uaktualniony dowód w banku
    >> (i to nie jednym) i nic się złego nie działo.
    >>
    >> Syn przegapił, że DO traci ważność (pierwszy raz w życiu mu się to
    >> przytrafia) i nagle mBank go odciął od możliwości korzystania z jego kasy.
    >> Ma ważny paszport. Jak z kimś tam z banku rozmawiał to się dowiedział,
    >> że: 'Jakby od samego początku był wpisany i dowód i paszport to co
    >> innego, ale tak to nic się nie da zrobić'.
    >>
    >> Tak to teraz działa, czy może konsultant nie wszystko wiedział?
    >>
    >> Banki teraz mogą/muszą z tak błachego powodu nagle odciąć człowieka od
    >> pieniędzy?
    >> Powód według mnie błachy, bo przecież wiadomo, że osoba dalej jest tą
    >> samą osobą a hasło nie ulega jakiemuś automagicznemu upublicznieniu w
    >> dniu końca ważności dokumentu czyli bezpieczeństwo operacji jest takie
    >> jak było.
    >
    > Cos mi chodzi po glowie, ze powołują sie na jakies przepisy, ze
    > rzekomo maja taki obowiązek.
    > Ale paszport tez wygasa :-)


    Dzień dobry,


    musimy potwierdzić Pana tożsamość. Dokumentem niezbędnym u nas do
    weryfikacji tożsamości klientów jest aktualny dowód osobisty.
    Działamy zgodnie z rozdziałem 7 Regulaminu obsługi klientów w ramach
    bankowości detalicznej mBanku S.A..

    Swobodę dysponowania środkami zgromadzonymi na rachunku bankowym możemy
    ograniczyć na podstawie umowy rachunku bankowego, jaką Pan z nami zawarł.

    Zgodnie z art. 50 ust. 1 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe
    (Dz. U. 2018 poz. 2187) w umowie możemy zawrzeć postanowienia, które ją
    ograniczą. Możemy określić węższy niż ustawowy katalog dokumentów
    umożliwiających identyfikację obsługiwanego klienta i wyłączyć z niego
    paszporty.
    Dlatego przyjęte przez nas rozwiązania nie są sprzeczne z żadnymi
    zapisami ustawowymi ani z zapisami prawa.

    Zapewniam, że kierujemy się tu przede wszystkim bezpieczeństwem środków
    finansowych klientów.
    Według rozdziału 2 naszego regulaminu, stwierdzenie tożsamości klienta,
    który jest pełnoletnim obywatelem Rzeczpospolitej Polskiej, może
    nastąpić wyłącznie na podstawie ważnego dokumentu tożsamości.

    Informacje o dokumentach, na podstawie których możemy potwierdzić
    tożsamość zamieściliśmy zaś na naszej stronie:
    < http://www.mbank.pl/pomoc/faq/inne/zmiana-danych/>.

    Zgodnie z art. 41 ust. 1 Ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o
    przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z
    2018 r. poz. 723), jeśli bank nie może zastosować środków bezpieczeństwa
    finansowego tj. identyfikacja klienta oraz weryfikacja jego tożsamości,
    zobowiązany jest nie przeprowadzić transakcji za pośrednictwem rachunku
    bankowego.

    Rozumiemy, że takie działania mogą prowadzić do utrudnień i wpływać
    negatywnie na nasze relacje.
    Jednak zależy nam przede wszystkim, aby zagwarantować jak najwyższą
    jakość świadczonych usług, w tym także bezpieczeństwa.

    Prosimy, by dopełnił Pan obowiązku aktualizacji danych osobowych zgodnie
    z wymogami naszego regulaminu.


    Może Pan odwołać się od naszej decyzji w ciągu 30 dni od daty, kiedy
    otrzymał Pan naszą wiadomość. Szczegółowe informacje na ten temat
    znajdzie Pan w załączniku, który jest częścią przesłanej odpowiedzi.



    Najlepsze, że na pytanie w którym miejscu ST identyfikowałem się DO
    celem ustalenia mojej tożsamości przy wykonywaniu operacji na rachunku -
    nie dostałem odpowiedzi.


    --
    Pete

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1