-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!news.uzoreto.com!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com
!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!un
t-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Fri, 24 Mar 2023 19:34:20 +0100
MIME-Version: 1.0
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
Thunderbird/102.9.0
Subject: Re: Bank i ważność DO
Content-Language: pl
Newsgroups: pl.biznes.banki
References: <tvk79g$qmv$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
<qivg52ght0z$.13qz3vzhasebs.dlg@40tude.net>
From: Pete <n...@n...com>
In-Reply-To: <qivg52ght0z$.13qz3vzhasebs.dlg@40tude.net>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 84
Message-ID: <641ded2c$0$9607$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 31.60.10.180
X-Trace: 1679682860 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 9607 31.60.10.180:20294
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4656
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:667179
[ ukryj nagłówki ]W dniu 24.03.2023 o 18:32, J.F pisze:
> On Fri, 24 Mar 2023 14:07:02 +0100, Piotr Gałka wrote:
>> Pamiętam, że kiedyś przez ileś lat miałem nie uaktualniony dowód w banku
>> (i to nie jednym) i nic się złego nie działo.
>>
>> Syn przegapił, że DO traci ważność (pierwszy raz w życiu mu się to
>> przytrafia) i nagle mBank go odciął od możliwości korzystania z jego kasy.
>> Ma ważny paszport. Jak z kimś tam z banku rozmawiał to się dowiedział,
>> że: 'Jakby od samego początku był wpisany i dowód i paszport to co
>> innego, ale tak to nic się nie da zrobić'.
>>
>> Tak to teraz działa, czy może konsultant nie wszystko wiedział?
>>
>> Banki teraz mogą/muszą z tak błachego powodu nagle odciąć człowieka od
>> pieniędzy?
>> Powód według mnie błachy, bo przecież wiadomo, że osoba dalej jest tą
>> samą osobą a hasło nie ulega jakiemuś automagicznemu upublicznieniu w
>> dniu końca ważności dokumentu czyli bezpieczeństwo operacji jest takie
>> jak było.
>
> Cos mi chodzi po glowie, ze powołują sie na jakies przepisy, ze
> rzekomo maja taki obowiązek.
> Ale paszport tez wygasa :-)
Dzień dobry,
musimy potwierdzić Pana tożsamość. Dokumentem niezbędnym u nas do
weryfikacji tożsamości klientów jest aktualny dowód osobisty.
Działamy zgodnie z rozdziałem 7 Regulaminu obsługi klientów w ramach
bankowości detalicznej mBanku S.A..
Swobodę dysponowania środkami zgromadzonymi na rachunku bankowym możemy
ograniczyć na podstawie umowy rachunku bankowego, jaką Pan z nami zawarł.
Zgodnie z art. 50 ust. 1 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe
(Dz. U. 2018 poz. 2187) w umowie możemy zawrzeć postanowienia, które ją
ograniczą. Możemy określić węższy niż ustawowy katalog dokumentów
umożliwiających identyfikację obsługiwanego klienta i wyłączyć z niego
paszporty.
Dlatego przyjęte przez nas rozwiązania nie są sprzeczne z żadnymi
zapisami ustawowymi ani z zapisami prawa.
Zapewniam, że kierujemy się tu przede wszystkim bezpieczeństwem środków
finansowych klientów.
Według rozdziału 2 naszego regulaminu, stwierdzenie tożsamości klienta,
który jest pełnoletnim obywatelem Rzeczpospolitej Polskiej, może
nastąpić wyłącznie na podstawie ważnego dokumentu tożsamości.
Informacje o dokumentach, na podstawie których możemy potwierdzić
tożsamość zamieściliśmy zaś na naszej stronie:
< http://www.mbank.pl/pomoc/faq/inne/zmiana-danych/>.
Zgodnie z art. 41 ust. 1 Ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o
przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z
2018 r. poz. 723), jeśli bank nie może zastosować środków bezpieczeństwa
finansowego tj. identyfikacja klienta oraz weryfikacja jego tożsamości,
zobowiązany jest nie przeprowadzić transakcji za pośrednictwem rachunku
bankowego.
Rozumiemy, że takie działania mogą prowadzić do utrudnień i wpływać
negatywnie na nasze relacje.
Jednak zależy nam przede wszystkim, aby zagwarantować jak najwyższą
jakość świadczonych usług, w tym także bezpieczeństwa.
Prosimy, by dopełnił Pan obowiązku aktualizacji danych osobowych zgodnie
z wymogami naszego regulaminu.
Może Pan odwołać się od naszej decyzji w ciągu 30 dni od daty, kiedy
otrzymał Pan naszą wiadomość. Szczegółowe informacje na ten temat
znajdzie Pan w załączniku, który jest częścią przesłanej odpowiedzi.
Najlepsze, że na pytanie w którym miejscu ST identyfikowałem się DO
celem ustalenia mojej tożsamości przy wykonywaniu operacji na rachunku -
nie dostałem odpowiedzi.
--
Pete
Następne wpisy z tego wątku
- 24.03.23 19:48 Pete
- 24.03.23 20:17 J.F
- 24.03.23 20:20 Piotr Gałka
- 24.03.23 20:32 Piotr Gałka
- 24.03.23 20:45 Piotr Gałka
- 24.03.23 20:49 Piotr Gałka
- 25.03.23 11:21 Pete
- 25.03.23 11:27 Pete
- 25.03.23 12:19 m4rkiz
- 25.03.23 12:25 WAM
- 25.03.23 13:36 PiteR
- 25.03.23 14:44 Pete
- 25.03.23 22:01 PiteR
- 25.03.23 22:20 PiteR
- 26.03.23 14:39 Eneuel Leszek Ciszewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- jak tacy debile
- Konto wspólne w N26.
- Bank z archaicznym uwierzytelnianiem.
- Re: Akumulatorki...
- Usiłuję zapłacić za energetyzację...
- w Polsce jest kryzys
- mBank mKsiegowosc
- gotówkowe zjeby
- Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- Jutro to dziś...
- leć gołombeczku
- PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- Prawdziwy/fałszywy bank
- Velo dał mi bezpłatny debet...
Najnowsze wątki
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-13 Konto wspólne w N26.
- 2024-12-09 Bank z archaicznym uwierzytelnianiem.
- 2024-12-04 Re: Akumulatorki...
- 2024-12-03 Usiłuję zapłacić za energetyzację...
- 2024-11-13 w Polsce jest kryzys
- 2024-11-12 mBank mKsiegowosc
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Jutro to dziś...
- 2024-10-22 leć gołombeczku
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-15 Prawdziwy/fałszywy bank
- 2024-10-13 Velo dał mi bezpłatny debet...