eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiBank i ważność DORe: Bank i ważność DO
  • Data: 2023-03-25 11:27:46
    Temat: Re: Bank i ważność DO
    Od: Pete <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 24.03.2023 o 20:17, J.F pisze:
    > On Fri, 24 Mar 2023 19:34:20 +0100, Pete wrote:
    >> W dniu 24.03.2023 o 18:32, J.F pisze:
    >>> On Fri, 24 Mar 2023 14:07:02 +0100, Piotr Gałka wrote:
    >>>> Pamiętam, że kiedyś przez ileś lat miałem nie uaktualniony dowód w banku
    >>>> (i to nie jednym) i nic się złego nie działo.
    >>>>
    >>>> Syn przegapił, że DO traci ważność (pierwszy raz w życiu mu się to
    >>>> przytrafia) i nagle mBank go odciął od możliwości korzystania z jego kasy.
    >>>> Ma ważny paszport. Jak z kimś tam z banku rozmawiał to się dowiedział,
    >>>> że: 'Jakby od samego początku był wpisany i dowód i paszport to co
    >>>> innego, ale tak to nic się nie da zrobić'.
    >>>>
    >>>> Tak to teraz działa, czy może konsultant nie wszystko wiedział?
    >>>>
    >>>> Banki teraz mogą/muszą z tak błachego powodu nagle odciąć człowieka od
    >>>> pieniędzy?
    >>>> Powód według mnie błachy, bo przecież wiadomo, że osoba dalej jest tą
    >>>> samą osobą a hasło nie ulega jakiemuś automagicznemu upublicznieniu w
    >>>> dniu końca ważności dokumentu czyli bezpieczeństwo operacji jest takie
    >>>> jak było.
    >>>
    >>> Cos mi chodzi po glowie, ze powołują sie na jakies przepisy, ze
    >>> rzekomo maja taki obowiązek.
    >>> Ale paszport tez wygasa :-)
    >>
    >> Dzień dobry,
    >> musimy potwierdzić Pana tożsamość. Dokumentem niezbędnym u nas do
    >> weryfikacji tożsamości klientów jest aktualny dowód osobisty.
    >
    > Uzasadnienie idiotyczne, biorąc pod uwage, ze starają sie ograniczyc
    > widywanie dowodów klientow ..
    >
    >> Działamy zgodnie z rozdziałem 7 Regulaminu obsługi klientów w ramach
    >> bankowości detalicznej mBanku S.A..
    >
    > Ale jakas "podstawa prawna jest".
    >
    >> Swobodę dysponowania środkami zgromadzonymi na rachunku bankowym możemy
    >> ograniczyć na podstawie umowy rachunku bankowego, jaką Pan z nami zawarł.
    >>
    >> Zgodnie z art. 50 ust. 1 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe
    >> (Dz. U. 2018 poz. 2187) w umowie możemy zawrzeć postanowienia, które ją
    >> ograniczą. Możemy określić węższy niż ustawowy katalog dokumentów
    >> umożliwiających identyfikację obsługiwanego klienta i wyłączyć z niego
    >> paszporty.
    >> Dlatego przyjęte przez nas rozwiązania nie są sprzeczne z żadnymi
    >> zapisami ustawowymi ani z zapisami prawa.
    >>
    >> Zapewniam, że kierujemy się tu przede wszystkim bezpieczeństwem środków
    >> finansowych klientów.
    >> Według rozdziału 2 naszego regulaminu, stwierdzenie tożsamości klienta,
    >> który jest pełnoletnim obywatelem Rzeczpospolitej Polskiej, może
    >> nastąpić wyłącznie na podstawie ważnego dokumentu tożsamości.
    >>
    >> Informacje o dokumentach, na podstawie których możemy potwierdzić
    >> tożsamość zamieściliśmy zaś na naszej stronie:
    >> < http://www.mbank.pl/pomoc/faq/inne/zmiana-danych/>.
    >>
    >> Zgodnie z art. 41 ust. 1 Ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o
    >> przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z
    >> 2018 r. poz. 723), jeśli bank nie może zastosować środków bezpieczeństwa
    >> finansowego tj. identyfikacja klienta oraz weryfikacja jego tożsamości,
    >> zobowiązany jest nie przeprowadzić transakcji za pośrednictwem rachunku
    >> bankowego.
    >
    > I to jest lepszy konkret.

    Żaden konkret. Czy obywatel traci tożsamość przez koniec ważności
    jakiegoś plastiku?
    Brednie.


    >
    >> Rozumiemy, że takie działania mogą prowadzić do utrudnień i wpływać
    >> negatywnie na nasze relacje.
    >> Jednak zależy nam przede wszystkim, aby zagwarantować jak najwyższą
    >> jakość świadczonych usług, w tym także bezpieczeństwa.
    >>
    >> Prosimy, by dopełnił Pan obowiązku aktualizacji danych osobowych zgodnie
    >> z wymogami naszego regulaminu.
    >>
    >> Może Pan odwołać się od naszej decyzji w ciągu 30 dni od daty, kiedy
    >> otrzymał Pan naszą wiadomość. Szczegółowe informacje na ten temat
    >> znajdzie Pan w załączniku, który jest częścią przesłanej odpowiedzi.
    >
    >> Najlepsze, że na pytanie w którym miejscu ST identyfikowałem się DO
    >> celem ustalenia mojej tożsamości przy wykonywaniu operacji na rachunku -
    >> nie dostałem odpowiedzi.
    >
    > No coz - na pieniądzach Ci pewnie zależy, wiec przedłużanie
    > odwołaniami nic nie da.

    mBank był pierwszy, który zastosował wobec mnie szykany z tego tytułu.
    Spodziewając się analogicznych ze strony pozostałych banków stwierdziłem
    że walczyć z systemem obywatelskim nieposłuszeństwem nie ma sensu i
    szkoda mi na to czasu i zdrowia.
    Zwłaszcza że zablokowali mi dostęp do konta firmowego i żadnego VATu ani
    PITu zapłacić nie mogłem.



    --
    Pete

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1