-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.abkq145.neoplu
s.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.biznes.banki
Subject: Re: Bank i ważność DO
Date: Fri, 24 Mar 2023 20:17:48 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <me6pf354hjbo$.uthqhqjums0z$.dlg@40tude.net>
References: <tvk79g$qmv$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
<qivg52ght0z$.13qz3vzhasebs.dlg@40tude.net>
<641ded2c$0$9607$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: abkq145.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
posting-host="abkq145.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.7.184.145";
logging-data="8004"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:667181
[ ukryj nagłówki ]On Fri, 24 Mar 2023 19:34:20 +0100, Pete wrote:
> W dniu 24.03.2023 o 18:32, J.F pisze:
>> On Fri, 24 Mar 2023 14:07:02 +0100, Piotr Gałka wrote:
>>> Pamiętam, że kiedyś przez ileś lat miałem nie uaktualniony dowód w banku
>>> (i to nie jednym) i nic się złego nie działo.
>>>
>>> Syn przegapił, że DO traci ważność (pierwszy raz w życiu mu się to
>>> przytrafia) i nagle mBank go odciął od możliwości korzystania z jego kasy.
>>> Ma ważny paszport. Jak z kimś tam z banku rozmawiał to się dowiedział,
>>> że: 'Jakby od samego początku był wpisany i dowód i paszport to co
>>> innego, ale tak to nic się nie da zrobić'.
>>>
>>> Tak to teraz działa, czy może konsultant nie wszystko wiedział?
>>>
>>> Banki teraz mogą/muszą z tak błachego powodu nagle odciąć człowieka od
>>> pieniędzy?
>>> Powód według mnie błachy, bo przecież wiadomo, że osoba dalej jest tą
>>> samą osobą a hasło nie ulega jakiemuś automagicznemu upublicznieniu w
>>> dniu końca ważności dokumentu czyli bezpieczeństwo operacji jest takie
>>> jak było.
>>
>> Cos mi chodzi po glowie, ze powołują sie na jakies przepisy, ze
>> rzekomo maja taki obowiązek.
>> Ale paszport tez wygasa :-)
>
> Dzień dobry,
> musimy potwierdzić Pana tożsamość. Dokumentem niezbędnym u nas do
> weryfikacji tożsamości klientów jest aktualny dowód osobisty.
Uzasadnienie idiotyczne, biorąc pod uwage, ze starają sie ograniczyc
widywanie dowodów klientow ..
> Działamy zgodnie z rozdziałem 7 Regulaminu obsługi klientów w ramach
> bankowości detalicznej mBanku S.A..
Ale jakas "podstawa prawna jest".
> Swobodę dysponowania środkami zgromadzonymi na rachunku bankowym możemy
> ograniczyć na podstawie umowy rachunku bankowego, jaką Pan z nami zawarł.
>
> Zgodnie z art. 50 ust. 1 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe
> (Dz. U. 2018 poz. 2187) w umowie możemy zawrzeć postanowienia, które ją
> ograniczą. Możemy określić węższy niż ustawowy katalog dokumentów
> umożliwiających identyfikację obsługiwanego klienta i wyłączyć z niego
> paszporty.
> Dlatego przyjęte przez nas rozwiązania nie są sprzeczne z żadnymi
> zapisami ustawowymi ani z zapisami prawa.
>
> Zapewniam, że kierujemy się tu przede wszystkim bezpieczeństwem środków
> finansowych klientów.
> Według rozdziału 2 naszego regulaminu, stwierdzenie tożsamości klienta,
> który jest pełnoletnim obywatelem Rzeczpospolitej Polskiej, może
> nastąpić wyłącznie na podstawie ważnego dokumentu tożsamości.
>
> Informacje o dokumentach, na podstawie których możemy potwierdzić
> tożsamość zamieściliśmy zaś na naszej stronie:
> < http://www.mbank.pl/pomoc/faq/inne/zmiana-danych/>.
>
> Zgodnie z art. 41 ust. 1 Ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o
> przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z
> 2018 r. poz. 723), jeśli bank nie może zastosować środków bezpieczeństwa
> finansowego tj. identyfikacja klienta oraz weryfikacja jego tożsamości,
> zobowiązany jest nie przeprowadzić transakcji za pośrednictwem rachunku
> bankowego.
I to jest lepszy konkret.
> Rozumiemy, że takie działania mogą prowadzić do utrudnień i wpływać
> negatywnie na nasze relacje.
> Jednak zależy nam przede wszystkim, aby zagwarantować jak najwyższą
> jakość świadczonych usług, w tym także bezpieczeństwa.
>
> Prosimy, by dopełnił Pan obowiązku aktualizacji danych osobowych zgodnie
> z wymogami naszego regulaminu.
>
> Może Pan odwołać się od naszej decyzji w ciągu 30 dni od daty, kiedy
> otrzymał Pan naszą wiadomość. Szczegółowe informacje na ten temat
> znajdzie Pan w załączniku, który jest częścią przesłanej odpowiedzi.
> Najlepsze, że na pytanie w którym miejscu ST identyfikowałem się DO
> celem ustalenia mojej tożsamości przy wykonywaniu operacji na rachunku -
> nie dostałem odpowiedzi.
No coz - na pieniądzach Ci pewnie zależy, wiec przedłużanie
odwołaniami nic nie da.
KNF pewnie nie wykaze zrozumienia, ale moze UOKiK?
Tylko zdaje sie pare banków zostało ukarane z tej ustawy,
to i UOKiK niewiele wskóra.
Ciekawe co z tymi, co żyją za granicą, i nie spieszy im sie leciec do
kraju, i dowody przedłuzać.
No coz:
-wydac pieniadze z nawiązką za pomocą KK, a potem konsekwentnie
odmawiac spłaty, gdyz bank przeciez jest zobowiązany nie przeprowadzic
transakcji to raczej głupi pomysł. O ile KK nie zablokowali.
-zlosliwie kredyt/pozyczkę na duzą kwote wziąc na pare miesiecy przed
utratą ważnosci dowodu tez chyba głupi, a i tak pomysł tylko dla
emigrantów.
-pozwać prezesa do sądu, aby musial przyjsc i sie wylegitymowac?
Chyba sie nie bardzo da, a szkoda :-)
No ale jesli sam ma wazny dowód, to go okaze i sie nawet nie zdziwi.
-doniesienie do prokuratury? Nie bedzie im sie chcialo prezesa ciagac
na zeznania, umorzą sami, podstawa jest :-(
I tu mi sie marzy pracowac w wodociągach, odciąc wodę, i mowic tylko
"ale to niech prezes przyjdzie z dowodem do nas do BOKu wyjasnic
sprawe". Posiedzą trzy miesiace bez kawy i ze smierdzącymi toaletami,
to moze cos zrozumieją :-)
Ale przez ten cholerny covid i to zawodzi :-(
No coz - pozostaje sie pogodzic.
Albo wyemigrowac do Anglii - tam nie ma dowodów osobistych :-)
P.S. jak oni konta w banku zakladają?
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.03.23 20:20 Piotr Gałka
- 24.03.23 20:32 Piotr Gałka
- 24.03.23 20:45 Piotr Gałka
- 24.03.23 20:49 Piotr Gałka
- 25.03.23 11:21 Pete
- 25.03.23 11:27 Pete
- 25.03.23 12:19 m4rkiz
- 25.03.23 12:25 WAM
- 25.03.23 13:36 PiteR
- 25.03.23 14:44 Pete
- 25.03.23 22:01 PiteR
- 25.03.23 22:20 PiteR
- 26.03.23 14:39 Eneuel Leszek Ciszewski
- 26.03.23 14:59 Dawid Rutkowski
- 26.03.23 15:02 Eneuel Leszek Ciszewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- jak tacy debile
- Konto wspólne w N26.
- Bank z archaicznym uwierzytelnianiem.
- Re: Akumulatorki...
- Usiłuję zapłacić za energetyzację...
- w Polsce jest kryzys
- mBank mKsiegowosc
- gotówkowe zjeby
- Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- Jutro to dziś...
- leć gołombeczku
- PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- Prawdziwy/fałszywy bank
- Velo dał mi bezpłatny debet...
- Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
Najnowsze wątki
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-13 Konto wspólne w N26.
- 2024-12-09 Bank z archaicznym uwierzytelnianiem.
- 2024-12-04 Re: Akumulatorki...
- 2024-12-03 Usiłuję zapłacić za energetyzację...
- 2024-11-13 w Polsce jest kryzys
- 2024-11-12 mBank mKsiegowosc
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Jutro to dziś...
- 2024-10-22 leć gołombeczku
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-15 Prawdziwy/fałszywy bank
- 2024-10-13 Velo dał mi bezpłatny debet...
- 2024-10-07 Karta MasterCard z ALIOR za granicą.