  • Data: 2009-03-26 07:32:59
    Temat: Re: Bank mĂłwi dopĹ?aÄ?
    Od: "MK" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "mvoicem" <m...@g...com> wrote in message
    news:gqek07$vlg$1@news3.onet...

    > Ale przecież zwiększenie marży nijak nie czyni tych kredytów mniej
    > ryzykownymi.
    >
    > Gdyby te dodatkowe 0.5% szło na jakieś ubezpieczenie różnicy między
    > kredytem
    > a zabezpieczeniem - wtedy to ma ręce i nogi, ale ja jakoś nie mogę
    > pojąć
    > związku między zwiększeniem marży a ryzykiem danego kredytu.

    kiedys jeden z koncetmow paliwowych przeanalizowal ile placi na
    ubezpieczenia pojazdow. Doszli do wniosku, ze zamiast je ubezpieczac stworza
    wlasny fundusz na ktory beda wplywaly kwoty jakie do tej pory przeznaczali
    na skladki ubezpieczeniowe i beda z niego realizowane wyplaty na naprawe
    szkod. Ty uznalbys, ze to nie ma sensu, a w tej firmie okazalo sie, ze z
    funduszu zostalo duzo kasy po zaplaceniu wszystkich szkod. Te 0,5% moze
    pokryc straty kredytowe wynikajace z pogorszenia sie wytuacji kredytowej
    klientow i spadku wartosci zabezpieczenia. Oczywiscie zeby to zrozumiec
    nalezy spojrzec na cala populacje z miejsca banku, a nie pojedynczego
    kredytobiocy.

    MK