  • Data: 2009-03-24 10:53:09
    Temat: Re: Bank mówi doplac
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości news:gqadgf$9t0
    > Tylko ja sie pytam kto tak przeszacował ryzyko? To że gołodupiec chce i
    > bedzie chciał kredyt na 50 lat na 100% to jest pewne jak 2x2=4.
    > Niby wyspecjalizowany w szacowaniu ryzyka Bank / nadzór w tym przypadku
    > powinien ponieść konsekwencje swojej lekkomyslności bez wyciagania kasy od
    > podatnika i uwalenia przy okazji wszystkiego co sie rusza.
    > Te instytucje nie robia nic innego ( tak jest przynajmniej w zamyśle) jak
    > kalkulowanie ryzyka. Czy im sie to udało ?
    > Jak rozumiem Ty winisz gołodupca...

    Gdybym był żądnym zysku bankierem, to dałbym gołodupcowi kredyt. Po kilku
    latach można żądać zwiększenia zabezpieczeń. Można mu zabrać nieruchomość,
    sprzedać z niewielką stratą i w dalszym ciągu mieć klienta spłacającego
    resztę do końca życia wg bardzo atrakcyjnego oprocentowania zobowiązań
    wymagalnych. Czysty zysk.
    To się opłaca. A jak ktoś jest naiwny i daje się wrobić, to będzie teraz
    dojony.

    > Shiff chce deflacji, reszta inflacji (nie wiem co gorsze).
    > Zobaczymy co z tego wyjdzie, tyle że to kosztować bedzie nas coś czego nie
    > mamy zbyt dużo ... czas.

    Nie miałem doświadczeń z deflacją.
    Z inflacją jak najgorsze. Zaczynając od ryzyka, po mało uświadomione
    społeczeństwu pobieranie podatku dochodowego i VAT od samej inflacji.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/