  • Data: 2009-03-24 21:40:47
    Temat: Re: Bank mówi doplac
    Od: "Baloo" <b...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał

    > W Polsce konkretnie to kryzys trwający od 1939 do połowy lat 90-tych. Ze
    > szczególnym naciskiem na lata 80-te.

    No tak przypuszczałem, że do wora pod tytułem KRYZYS wrzucisz wszystko - od
    wojny, poprzez komunizm gomułkowsko-bierutowski aż po gierkowską bidę z
    nędzą. Tyle, że nie o to chodzi. Poziom życia w tych czasach był niski, ale
    generalnie szło się do przodu. Po grudach, bo po grudach, ale tak czy
    owak - nie zmienialiśmy się powoli w Bangladesz. W najgorszym przypadku
    tkwiliśmy w miejscu. Teraz - nie wiadomo, co nas czeka i jakie będą
    konsekwencje. To prawda, że stopa życiowa Polaków jest lepsza, niż kiedyś.
    Ale niepokojące jest to, że istnieje spore ryzyko, iż będzie drastyczne
    spadać. I nie wiemy, w którym miejscu się zatrzyma.

    > W innych krajach to różnie. Np w Indiach lata 40-te.

    Mowa była o kryzysach globalnych, a nie lokalnych.

    > Zależy o co konkretnie pytasz. Większe od obecnego kryzysy światowe to 2x
    > wojna światowa,

    Jeśli chodzi o ścisłość, to obie wojny były skutkiem lub przyczyną kryzysu,
    a nie samym kryzysem.
    Mnie chodziło o kryzys gospodarczy, finansowy, a nie kryzys jako synonim
    tragedii ludzkości.

    > a ostatnio bańka internetowa, ale to nas nie dotknęło a i świat nie
    > oberwał zbyt mocno.

    Skoro nas nie dotknęło a i świat nie oberwał za mocno, to na jakiej
    podstawie twierdzisz, że były większe od obecnego?

    > Nawet w roku 1990 było znacznie ciężej.

    Kwestia postrzegania. Wprawdzie wówczas byłem jedynie szczylem, ale nie
    przypominam sobie jakichś drastycznych sytuacji.

    > To mały pikuś, a nie kryzys!

    Rano pisałeś coś innego, więc przemyśl to jeszcze ;-)
    "Wiemy, że bardzo prawdopodobne, że będzie gorszy*"

    * od Wlk. Kryzysu