  • Data: 2009-03-24 21:51:37
    Temat: Re: Bank mówi doplac
    Od: Mithos <f...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Baloo pisze:
> [...]
    > od wojny, poprzez komunizm gomułkowsko-bierutowski aż po gierkowską bidę
    > z nędzą. Tyle, że nie o to chodzi. Poziom życia w tych czasach był
    > niski, ale generalnie szło się do przodu. Po grudach, bo po grudach, ale
    > tak czy owak - nie zmienialiśmy się powoli w Bangladesz. W najgorszym
    > przypadku tkwiliśmy w miejscu. Teraz - nie wiadomo, co nas czeka i jakie
    > będą konsekwencje. To prawda, że stopa życiowa Polaków jest lepsza, niż
    > kiedyś. Ale niepokojące jest to, że istnieje spore ryzyko, iż będzie
    > drastyczne spadać. I nie wiemy, w którym miejscu się zatrzyma.

    Statystyczny Polak zarabia 3k brutto miesięcznie, mieszka w bloku z
    płyty i posiada 10 letnie auto. Co tu może niby spaść ? Wysiedlą ludzi
    do baraków, zabiorą im stare graty ?

    > Jeśli chodzi o ścisłość, to obie wojny były skutkiem lub przyczyną
    > kryzysu, a nie samym kryzysem.
    > Mnie chodziło o kryzys gospodarczy, finansowy, a nie kryzys jako synonim
    > tragedii ludzkości.

    Kilka lat temu bezrobocie wynosiło 20%, nie było funduszy UE, nie dało
    się wyjechać do pracy poza granice kraju, gospodarka się nie rozwijała
    (okres premierostwa Millera). Nie mówię tu bynajmniej o wczesnym PRL ale
    o czasach jak najbardziej bieżących, które były kilka lat temu.

    Czym jest obecny kryzys wobec tego co było wtedy ? Z perspektywy PL
    niczym wielkim.

    --
    Mithos