eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiBank naliczył kupę kasy za prowadzenie rachunku.Re: Bank naliczył kupę kasy za prowadzenie rachunku.
  • From: "K.K." <z...@h...oraz.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    References: <eb6q0f$p0a$1@inews.gazeta.pl> <eb6tep$nn0$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <eb6ud1$e2c$1@inews.gazeta.pl> <eb6v8g$29l$1@atlantis.news.tpi.pl>
    Subject: Re: Bank naliczył kupę kasy za prowadzenie rachunku.
    Date: Mon, 7 Aug 2006 11:32:27 +0200
    Lines: 35
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2869
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2869
    NNTP-Posting-Host: 83.7.44.112
    Message-ID: <44d708b7$1@news.home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1154943159 83.7.44.112 (7 Aug 2006 11:32:39 +0200)
    Organization: home.pl news server
    X-Authenticated-User: e...@d...pl
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net
    .pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:393188
    [ ukryj nagłówki ]

    > Generalnie bank ma obowiązek wysyłać miesięczne wyciągi

    Generalnie to chyba nie, bo wyjątkiem mogą być lokaty i rachunki
    oszczędnościowe (art. 53 ust. 2 ustawy PB)

    > w formie
    > uzgodnionej w umowie rachunku (klient moze z nich zrezygnować). Jeżeli
    > bank ich nie wysyłał to należało (wiem, ze klientka o koncie
    > zapomniala) zapytac go dlaczego tego nie robi = złożyć reklamację.
    > Bank ma prawo zamknąć konto po 6 miesiacach

    po dwóch latach (art. 60 tejże ustawy).

    > jezeli nie ma na nim żadnych obrotow (wyj. naliczane oplaty i odsetki)

    Wyjątkiem są tylko odsetki (art. 60). Katalog wyjątków jest zamknięty i
    nawet bank nie ma prawa go poszerzyć przy powoływaniu się na ustawę.

    >. Prawo to wynika z Prawa Bankowego, ale nie jest to obowiązek banku.

    Raczej jest obowiązkiem jeśli umowa nie stanowi inaczej.

    > Moznaby zapytać bank dlaczego nie poinformował klienta o powstałym na
    > rachunku zadłużeniu nieco wcześniej. Przecież równie dobrze mógłby
    > poczekać ze 20 lat...a wtedy narosłe zadłużenie mogłoby poważnie
    > szokować.

    Tylko szokować ;-)
    (Przedawnienie)
    Pozostaje zapłacić, lub zwrócić się o zmiłowanie do banku, bo prawo jest
    po jego stronie.

    Pozdr.
    K.K.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1