  • Data: 2006-07-31 09:47:43
    Temat: Re: Bank nie dotrzymuje terminów - co robić?
    Od: eXt <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    r...@v...pl wrote:

    > Bierzemy właśnie kredyt mieszkaniowy, wniosek złożyliśmy 18 lipca.
    (...)
    > Problem polega na tym, że przecież mieszkanie nie jest nasze, nie
    > mamy do niego kluczy i w godzinę na pewno ich nie stworzymy. Dodatkowo
    > współkredytobiorcami są nasi rodzice, którzy mieszkają 130 km od
    > nas (składaliśmy wniosek w naszej miejscowości), pracują, więc na
    > pewno w godzinę nie dojadą - a dziś mija dziesiąty dzień, a bank
    > ma przecież 10 dni na podpisanie umowy kredytowej.
    Przeczytaj uważnie co piszesz - jak rozumiem czekasz na decyzję kredytową a
    nie na podpisanie umowy, więc to że twierdzisz, iż bank ma 10 dni na
    podpisanie umowy kredytowej nie ma tu nic do rzeczy.

    Czy Twój problem naprawde polega na tym, że martwisz się czy załatwisz w
    parę godzin klucze i ściągniesz rodziców? Ale po co? Jak bank zechce
    obejrzeć mieszkanie to IMO skontaktuje się sam z poprzednim właścicielem i
    umówi z nim na oględziny (tak było w moim przypadku). Potem powiadomią Cię
    o tym, że jest decyzja kredytowa -jak będzie ok to spoko, jak nie to trzeba
    będzie coś zrobić np. zmniejszyć limit na karcie kredytowej, donieść jakieś
    papiery i... poczekać jeszcze trochę. Jak już wszystko będzie gotowe to się
    umawiasz na dogodny dla Ciebie termin, ściągasz rodziców i podpisujesz
    umowę kredytową, po czym bank uruchamia pieniądze (wcześniej piszesz umowę
    u notariusza). Ja bym się na Twoim miejscu obawiał o to czy zdołam
    dotrzymać terminu z umowy przedwstępnej.

    Nie pocieszę Cię ale ja na decyzje kredytową czekałem w 2-ch bankach przez 4
    tygodnie, w trzecim dwa razy tyle (otrzymałem decyzję jak już kredyt został
    wypłacony przez inny bank :]). Wejdź na fora na gazeta.pl (są 2 o
    kredytach) i przejrzyj tytuły postów - "ile jeszcze", "jak długo". Twoje 10
    dni to naprawdę nic i nie masz się co dziwić. Ze swej strony radzę jak
    najszybciej składać papiery jeszcze gdzieś. Gdzie? poczytaj fora, idź do
    doradcy kredytowego... Powodzenia.

    --
    eXt