-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.lodz.pl!news.nask.pl!news.nask
.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
Newsgroups: pl.biznes.banki
Subject: Re: Bank powinien pracować sam na siebie
Date: Tue, 18 Dec 2018 17:44:57 +0100
Organization: Aleuania-Pueruania
Lines: 113
Message-ID: <pvb86g$4h6$1@node1.news.atman.pl>
References: <puk5uh$m23$1@node1.news.atman.pl>
<puleqa$mic$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
<pum2lb$g5d$1@node1.news.atman.pl>
<punv00$lir$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
<pupc8g$ms9$1@node1.news.atman.pl> <pupnpm$q20$1@node2.news.atman.pl>
<puqosh$nu1$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
<5c111069$0$497$65785112@news.neostrada.pl>
<puregq$1bs$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
<5c1147fc$0$521$65785112@news.neostrada.pl>
<purpem$5mk$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
<puvqtg$c54$1@node2.news.atman.pl>
<pv09h9$rtd$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
<pv5a4p$afe$1@node2.news.atman.pl>
<pv8i7j$v5g$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
Reply-To: "Eneuel Leszek Ciszewski" <e...@g...com>
NNTP-Posting-Host: c39-026.client.duna.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1545151504 4646 83.151.39.26 (18 Dec 2018 16:45:04 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 18 Dec 2018 16:45:04 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:639486
[ ukryj nagłówki ]
"Piotr Gałka" pv8i7j$v5g$1$P...@n...chmurka.net
> Nie pamiętam programów nauczania. Być może było to powtarzanie zagadnień, ale
jednak zdecydowanie bardziej z zastosowaniem aparatu
> matematycznego niż w podstawówce.
Owszem. Iloraz zastąpiono różniczką/pochodną. ;)
(przykładowo -- szybkość jako funkcja drogi i czasu)
> Pamiętam jedno zadanie z olimpiady z fizyki (do zrobienia w domu). Leżący na stole
pierścień obraca się i przesuwa. Wyznaczyć
> działające na niego siły. Moje rozwiązanie wzbudziło szczery uśmiech jak pokazałem
je mamie. Zagadnienia fizyczne z rysunkiem
> zajęły mi 0,5 strony, a potem na 3 stronach wyliczałem wynik. Mama mi mówi: chłopie
po tej pół strony piszesz takiego robaka i w
> następnej linijce masz wynik, no ale jak nie mieliście całek to rób jak uważasz.
IMO **na** pierścień niewiele sił (zewnętrznych) działa.
Siły inne niż zewnętrzne IMO nie działają **na pierścień**,
lecz wewnątrz pierścienia. ;)
Przesuwanie pierścienia? Pewnie pierścień trze o stół.
Ponadto jest przyciągany przez Ziemię -- inne składowe
grawitacyjne IMO trzeba pominąć.
Stół może być ,,poziomy'' lub niezerowo odchylony od ,,poziomu''...
Przy odchyleniu trzeba by rozwarstwić ;) grawitacyjne oddziaływanie
pierścień-Ziemia tak, by mieć składową równoległą do stołu i prosopadłą.
Tę równoległą należy jakoś ,,dodać'' ;) do prędkości przesuwu i do tarcia.
(wiem, że siły do prędkości dodać nie można, ale iloraz siły i masy może
dać przyspieszenie, któremu znacznie bliżej do prędkości, dlatego piszę
,,dodać'' zamiast dodać)
Te wewnętrzne siły rzeczywiście można potraktować tak, jakby nie był to
stały/ciągły pierścień, lecz zbiór koralików gęsto upakowanych na okrągłym
drucie? (w istocie tak jest -- materia wewnątrz jest pusta niczym kosmos,
jeśli nie liczyć plątaniny sił)
Nie podejmuję się opisania -- każdy ,,koralik'' musi być ciągnięty do
geometrycznego (mniemam, że to pierścień jednorodny -- cały zbudowany
z takich samych koralików rozmieszczonych równomiernie/symetrycznie
względem środka geometrycznego, będącego zarazem środkiem obrotu)
środka pierścienia, lecz nie bezpośrednio wzdłuż linii
koralik-środek... Nawet nie wiem, jak ciągniętych...
Nawet ten drut jest zły...
Mocno zgłupiałem przez minione dziesięciolecia...
Nie mam pojęcia, jak zabrać się do tego pierścienia.
Najlepiej pójść na skróty -- wziąć gotowy wzór typu F=mVV/R i ósz. ;)
(mniemam jednak, że w zadaniu chodzi właśnie o ,,odkrycie'' tego wzoru)
Pytanie -- z czego w ogóle możemy wystartować?
Na pewno z grawitacji. (i tylko pierścień-Ziemia -- to oczywiste)
Zapewne pierścień jest sztywny -- nie odkształca się.
Na pewno obraca się powoli -- średniowiecznie.
Na pewno nie rozszerza się w efekcie tarcia -- choć
niby gdzieś trzeba upchać tarciowe joule...
Pewności (w niepewnym świecie) wiele -- lecz nadal nic nie wiem...
Kolejna pewność? -- posuwisty i obrotowy nie zakłócają się...
Dużo czasu by upłynęło, zanim bym to rozwiązał...
Gdybym siedział w wiezieniu i nudziłbym się, nie mając innych
,,rozrywek'' niż ten pierścień, a rozwiązanie mogłoby mnie uwolnić... ;)
Tak czy siak -- bez całkowania nie obejdzie się...
> Zostawiłem tak jak to wyliczyłem bo wyszło mi to samo tylko po drodze różne wywody
co się stanie jak pierścień podzielimy na
> nieskończenie wiele nieskończenie małych kawałeczków. Nie wiem dlaczego na matmie
nie mieliśmy całek.
W ogólniaku czy w podstawówce? Nam nawet w podstawówce mówiono
o całkowaniu i różniczkowaniu.
>>> Z książki "Pan raczy żartować, Panie Feynman." podobało mi się jak obliczał w
ciągu minuty z dokładnością 1% każde wyrażenie,
>>> które da się wypowiedzieć w 10s i jakiś inny zagadnięty o przykład gdy
przechodził obok rzucił bez zatrzymywania się (tg 10)^100
>>> i Feynman poległ. Naprawianie radia myśleniem też było ciekawe.
>> Nie znam.
> Polecam tę książkę. Cały czas robił sobie jaja. Np. zwracając uwagę na idiotyzmy
towarzyszące projektowi Manhattan.
> Przepustki, kontrola - wszystko tajne/poufne, ale robotnicy budujący jakieś tam
baraki zdjęli kawałek płotu aby nie chodzić
> naokoło. To Feynman zaczął celowo wychodzić dziurą i wracać przez bramę legitymując
się u strażnika. Albo biurka z szufladami na
> kluczyk - wykradł dokumenty od tyłu bo była szpara. A jak jakiemuś generałowi
pokazał, że sejfy, które każdy ma obowiązkowo dają
> się otworzyć w kilka minut (jeśli wcześniej miało się dostęp do otwartego sejfu) to
reakcją generała był zakaz wpuszczania
> Feynmana.
> A z radiem to chodziło o to, że jako chłopak (nie wiem 10..12) miał komuś naprawić
radio. Objaw był taki, że po włączeniu wyło
> niemiłosiernie, a po minucie, czy dwu się uspokajało i już potem było ok.
Właściciel radia (szczerze wątpiący, że taki gówniarz
> rzeczywiście naprawi radio) zajrzał co on robi i zastał go chodzącego po pokoju od
ściany do ściany. Na pytanie co robi Feynman
> odpowiedział, że myśli. Jak już doszedł do tego, o co może chodzić zamienił dwie
lampy miejscami i już było dobrze. Gość innym
> rozpowiadał, że ten chłopak naprawia radio myśleniem.
Kilkadziesiąt lat temu zauważyłem, że najlepszym sposobem na myślenie
jest niemyślenie. ;) Rozwiązując jakaś zagadkę najlepiej dobrze ją
zrozumieć i odpocząć -- spacerem w parku chociażby. Czy nad morzem...
--
_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
)\._.,--....,'``.
(,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_' /,
_.. \ _\ (`._ ,.
`-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
`._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
-bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/...
https://danutac.oferty-kredytowe.pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zamykanie konta dziecka.
- Czy apka bankowa to gra komputerowa?
- Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- jak tacy debile
- Konto wspólne w N26.
- Bank z archaicznym uwierzytelnianiem.
- Re: Akumulatorki...
- Usiłuję zapłacić za energetyzację...
- w Polsce jest kryzys
- mBank mKsiegowosc
- gotówkowe zjeby
- Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- Jutro to dziś...
- leć gołombeczku
- PUE ZUS -- administracyjna nuda...
Najnowsze wątki
- 2024-12-31 Zamykanie konta dziecka.
- 2024-12-31 Czy apka bankowa to gra komputerowa?
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-13 Konto wspólne w N26.
- 2024-12-09 Bank z archaicznym uwierzytelnianiem.
- 2024-12-04 Re: Akumulatorki...
- 2024-12-03 Usiłuję zapłacić za energetyzację...
- 2024-11-13 w Polsce jest kryzys
- 2024-11-12 mBank mKsiegowosc
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Jutro to dziś...
- 2024-10-22 leć gołombeczku
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...