    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Bankomaty recyclingowe....
    Date: Mon, 26 Oct 2015 19:10:20 +0100
    <n00muj$nbc$1@news.supermedia.pl> <n0f3pe$2vm$1@usenet.news.interia.pl>
    <n0fn27$i40$1@srv13.cyf-kr.edu.pl>
    <562b6b84$0$9561$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <n0fu8p$qum$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <n0gnps$l7s$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <n0i1hb$tph$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <n0ko87$jlp$1@node2.news.atman.pl> <n0lj6o$8t2$1@node1.news.atman.pl>

    "Zbynek Ltd." n0lj6o$8t2$...@n...news.atman.pl

    oczywistościom' :)

    > Oraz jest w sprzeczności z życiowym doświadczeniem (22-letniego) sędziego ;-)

    Idźmy na całość -- ,,prawnicy'' to lubią:

    sprzeczności z ogromnym i obszernym życiowym
    doświadczeniem (22-letniego) sędziego ;-)

    Można dorzucać: autentycznym, szczerym, prawdziwym,
    rzetelnym, sumiennym, (; wszechogólnikowym?... ;)

    Warto zerknąć do kwiecistej mowy biegłych.

    -=-

    Ja biegłych tak opiszę

    -- wykresy spirometrów -- niepotrzebne
    -- wyniki badań alergologicznych -- niepotrzebne

    -- pulsoksymetr jest wyznacznikiem

    Mój ojciec był biegłym sądowym -- musiał nie tylko opisać przyrząd, którym
    posłużył się, ale także musiał podać numer seryjny. Tymczasem pulmonologowi
    wystarcza wynik pulsoksymetru, czyli badania koloru krwi z palca. Jasna
    krew -- natleniona; ciemna -- nienatleniona. Biegła nie podaje ani warunków
    mierzenia, ani dokładności ,,przyrządu'' (kupionego na eBayu za 50 dolarów
    USA), ani nazwy producenta...

    http://www.euro-medical.pl/upload/zdjecia/496/Pulsok
    symetr%20napalcowy%20cms%2050D%20.jpg
    http://aptekajakmarzenie.pl/images/22216_beurer-po-3
    0-pulsoksymetr-palcowy-urzadzenie-sluzace-do-pomiaru
    -saturacji-krwi.jpg

    Jak wyglądało badanie pulskoksymetrem?

    () najpierw kilkadziesiąt (bliżej 90 minut niż 30) minut oczekiwania na
    korytarzu (biegła spóźniła się -- standard w białostockim sądzie)

    () następnie kilkadziesiąt (około 45?) minut siedzenia w trakcie ,,wywiadu''
    (wywiad obszerny -- między innymi padają pytania o wielkość moich jąder)

    () wreszcie głębokie oddychanie w czasie badania stetoskopem

    () i założenie pulsoksymetru na palec

    Na tym nie koniec. Biegła starannie zakryła wynik przede mną.
    Zobaczyłem ,,ów wynik'' dopiero w opinii.
    Nawet nie wiem, czy ów ,,miernik'' był włączony.
    Czy był sprawny. :)
    I to jest Sąd Okręgowy w Białymstoku. :)

    Badanie godne naukowca XXI wieku. :)

    Ale to nie jest koniec. :)
    W 2010 roku ta właśnie pani długo i namiętnie ;) tłumaczyła mojemu ojcu
    potrzebę wykonania (na koszt NFZ) badania tomograficznego. Celem badania
    było potwierdzenie raka płuc. (oskrzela) W czasie namawiania i wożenia
    karetką (na koszt podatników -- rzecz jasna) ojciec dusił się...

    I uznał, że raka tak zaawansowanego nie warto leczyć?
    Nie tylko on to uznał. :)
    Ponadto uznał, że dziwny to rak -- jakiś taki natychmiastowy...
    Zwykle raki chadzają powoli... ;)

    Jak ów problem rozwiązał inny lekarz?
    Uznał, że ojciec ma ,,płyn'' w opłucnej -- objawy i wygląd były typowe dla ,,wody w
    płucach''.
    Wykonał USG, czym potwierdził -- 60 mm ,,wody'' z jednej i 67 mm z drugiej strony.
    Podał ojcu tabletki, które poskutkowały **niemal natychmiast**...

    Tomografia jest i droga, i niebezpieczna (bo z kontrastem) i czasochłonna
    wbrew pozorom... USG jest tanie, szybkie, bezinwazyjne...

    Ale pani Dziób jest biegła w pulmonologii!!!
    I w badaniach, i w czytaniu, i w pisaniu...

    -=-

    A Tamara Popławska?-- neurolog... Wg niej rezonans magnetyczny
    (itp. badania neroobrazowe, jak je określiła) to słabe badanie.
    Ważniejsze są jej własne -- ,,przejdź na palcach, przejdź na
    piętach, dotknij nosa'' wzbogacone jej fantazjami...

    -=-

    Reasumując:

    spirometria i badanie z alergenami -- słabe
    rezonans magnetyczny -- słabe

    mierzenia saturacji krwi tlenem za pomocą pulskoksymetru -- dobre/miarodajne
    brednie i fantazje -- dobre!!!

    Zapis bredni tutaj:

    http://leszekc.w.tkb.pl/Overmax/renta/renta/OdpBiegl
    aZUSzz.pdf

    Oczywiście pani neurolog NIE UDZIELIŁA żadnej odpowiedzi na zadane
    pytania i nie odniosła się do moich uwag dotyczących owych bredni.

    O znaczeniu rezonansu pisze w piśmie, którego jeszcze nie postawiłem.
    Zaraz postawię moje odpowiedzi.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'