    From: MK <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Bankomaty recyclingowe....
    Date: Mon, 26 Oct 2015 19:43:25 +0100 (CET)

    "MarekZ" <b...@...pl> Wrote in message:
    > U?ytkownik "Robert Tomasik" napisa? w wiadomo?ci grup
    .pl...

    > W moim pytanie kry?a si? sugestia, ?e takie sensownie opracowane kryteria
    > nie mog? istnie?. Podobno wp?atomaty Citi s? w stanie zatrzyma? podejrzany
    > banknot i nie uzna? jego warto?ci? rachunku. Nikogo nie namawiam do
    > wp?acania fa?szywek, cho? akurat ja osobi?cie nie mam l?ków przed takimi
    > eksperymantami. Ale kto? móg?by sprawdzi? czy zostanie zatrzymany ewidentny
    > destrukt, tzn. np. zamaza? znak wody, urwa? ze 20% banknotu albo
    > "zeszlifowa? sreberko". Uprzedzaj?c komentarz: tak, wiem co prawo mówi o
    > niszczeniu znaków pieni??nych. :)

    Citi jako pierwszy mi znany bank w PL wprowadzilo
    zatrzymywanie
    banknotow 'podejrzanych' ale nie odwazylo sie na
    wprowadzenie bankomatow recyclingowych. Faktem jest, ze jesli
    wlozymy do wplatomatu Citi falszywke lub destruct nie zostana one
    zwrocone. Banknot zostanie zaksiegowany manualnie jesli byl to
    destruct lub zostanie zgloszenie proby wprowadzenie do obiegu
    falszywki jesli za taka zostanie uznany. Na wydruku z transakcji
    dostaje sie informacje o liczbie 'banknotow' zatrzymanych i nie
    ma najmniejszego problemu z identyfikacja uzytkownika karty jaka
    byla uzyta do wplaty.
    Nie ma tez problemow technicznych ze skanowaniem numerow
    banknotow, ale nie znam banku, ktory by to robil. Niewatpliwie po
    wprowadzeniu takiej funkcjonalnosci kilka sluzb by chcialo
    uzyskac informacje o tym komu banknoty zostaly wyplacone i kto je
    wplacil ;).

    MK
    --

    ----Android NewsGroup Reader----