    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Bankster domaga się zwrotu kapitału ale + inflacja
    Date: Mon, 19 Jun 2023 20:00:26 +0200

    On Mon, 19 Jun 2023 19:17:59 +0200, _Master_ wrote:

    > Chwila. Sugerujesz że brak wpłacania we frankach to cały problem banków?
    > Chodzi o coś więcej. Klient miał spłacać kapitał w wielkości bliżej
    > nieokreślonej którą ustalał bank.

    W kredycie denominowanym kapital był jasno podany - we frankach.

    Kredyt indeksowany to wyzsza kombinacja, gdzie istotnie nie bardzo
    rozumiem po co spread :-)

    > Tu cały czas chodzi o złamanie prawa a nie o formalność płacenia w
    > złotówkach kiedy się wzięło we frankach WRÓĆ też złotówkach. To jeszcze
    > gorzej.

    Tu nie chodzi o jakies "złamanie prawa", którego trudno sie dopatrzyć,
    tylko o ewentualne klauzule abuzywne.

    One podlegają wykresleniu z umowy ... i tu kredyt indeksowany zostaje
    bez indeksacji. A kredyt demominowany ... zostaje z kwotą kredytu w
    CHF. A klient Mille moze nie ma prawa kwestionować kursu,
    skoro miał możliwosc spłaty we frankach.

    Teraz trzeba odważnego sędziego, który stwierdzi, że to nie był zaden
    kredyt denominowany, skoro wypłacony w PLN i spłacany w PLN,
    albo mniej odważnego, który stwierdzi, ze nie jest w stanie ustalic
    ile franków klient już spłacił, bo nie wiadomo, jaki kurs przyjąć,
    wiec on woli unieważnić umowę.

    Ale mam jakies wrażenie (z plotek), że sędziowie lecą na fali, i
    uniewazniają wszystko, nie patrząc w szczegóły.
    No cóż, moze banki wezma na klatę, a moze będą apelowac.

    Hm, powyzej napisalem to, co mi sie wydawało, a tymczasem.
    https://www.franknews.pl/czy-wszystkie-umowy-frankow
    e-banku-millennium-sa-niewazne-i-zawieraja-klauzule-
    abuzywne/
    https://rf.gov.pl/mapa-klauzul/
    https://rf.gov.pl/wp-content/uploads/2021/06/Mapa-Kl
    auzul-aktualizacja-na-07.06.2021.pdf

    Tylko skoro jest tak prosto, to czemu wczesniej nie przegrywali?

    Wyroki klauzul sa z 2010, wpisy z 2012.

    Przy czym o ile 3179
    "W przypadku kredytu indeksowanego kursem waluty obcej kwota raty
    spłaty obliczona jest według kursu sprzedaży dewiz, obowiązującego w
    Banku na podstawie obowiązującej w Banku Tabeli Kursów Walut Obcych z
    dnia spłaty"

    jestem sklonny uznac, bo nie wiadomo co bank wymysli w przyszłosci.

    to 3178
    "Kredyt jest indeksowany do CHF/USD/EUR, po przeliczeniu wypłaconej
    kwoty zgodnie z kursem kupna CHF/USD/EUR według Tabeli Kursów Walut
    Obcych obowiązującej w Banku Millennium w dniu uruchomienia kredytu
    lub transzy."

    nie bardzo - jakie sa spready i kursy banku przy braniu kredytu,
    to klient widział i nawet mniej więcej znał przed podpisaniem umowy,
    a jak mu sie nie podobało, to mógł umowe wypowiedziec od razu, a nie
    po 15 latach.

    Tylko co - Mille troche nakłamał niedawno z tym kursem, w trosce o
    akcjonariuszy? Czy mi sie pomyliło z innym bankiem?

    https://radcowie-prawni.waw.pl/mozliwosc-splaty-kred
    ytu-od-poczatku-w-chf-zagadnienie-regulaminu-kredyto
    wego-stosowanego-przez-bank-millennium/

    Chyba nie - chodziło o Mille.

    J.