  • Data: 2023-06-22 20:54:25
    Temat: Re: Bankster domaga się zwrotu kapitału ale + inflacja
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 19 Jun 2023 22:26:06 +0200, Piotr Gałka wrote:

    > Przy moich poprzednich wzmiankach, że tak powinno być już o tym mi ktoś
    > (może Ty) na grupie pisał.

    Pewnie ja.

    > Nie znam szczegółów i nie mam czasu się zastanawiać.

    Ogolnie pomysł był taki, że klient nie spłaca pelnych odetek,
    i kapitał do spłaty rosnie.
    Ale inflacja go goni, i w koncu przegoni :-)

    > Ale jak się raz opłacało a potem nie to coś tam chyba musiało być
    > inaczej niż ja sobie wyobrażam, albo, co równie prawdopodobne - nie
    > oganiam wszystkich zmiennych czynników i ich skutków.

    Raczej po prostu parametry dobierane do kredytu w czasach 30%, nie
    pasują do czasów 3% odsetek.
    Np 5% marzy przy 30%, to jakby przyzwoicie, a przy 3% ... strasznie
    dużo?

    > Nie mam pojęcia. Mi się wydaje, że ściąganie pieniędzy z rynku jest
    > jednym z narzędzi przeciwdziałania inflacji, a jak RPP podniesie do 10%
    > to wszystkim raty wzrastają 100% to jest właśnie ściąganie z rynku a po

    sciagają z rynku ... i gdzie wplywają?

    > moich zmianach by nie było.

    No fakt.

    Ale np w USA przez wiele dekad sterowało gospodarką tak, ze skupywało
    od bankow pozyczki hipoteczne. Co pozwalało bankom udzielać następnych
    pożyczek, i stymulowało rozwój budownictwa ... lub nie.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Fannie_Mae

    Az sie banksterzy dorwali, wyczuli interes, i zrobili najwiekszy
    kryzys od lat :-)

    J.