  • Data: 2004-03-24 20:28:53
    Temat: Re: BePeHahahaha
    Od: "Tomash" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Do tego wcale nie były potrzebne bankomaty off-line. Do niedawna środki
    > księgowane na koncie były dostępne w bankomacie dopiero następnego dnia
    > roboczego po południu. I odwrotnie - suma wypłacona z konta była co
    > prawda zablokowana i niedostępna w niektórych bankomatach, ale w
    > niektórych można ją było wypłacić ponownie. Nigdy nie rozgryzłem, jak to
    > działało ;-) Może ktoś wie więcej?

    Wynikało to z różnych systemów używanych w banku. Wymiana informacji między
    systemami używanymi w oddziałach a używanym dla bankomatów nie odbywała się
    w sposób ciągły, a na przykład raz dziennie. Systemy te nie były w 100%
    zintegrowane.
    W nowym systemie wszyskie informacje wymieniane są w czasie rzeczywistym,
    on-line.

    Należy pamiętać, że w 1996 roku PEKAO połączył się z:
    Bankiem Depozytowo-Kredytowym SA w Lublinie,
    Pomorskim Bankiem Kredytowym SA w Szczecinie i
    Powszechnym Bankiem Gospodarczym SA w Łodzi
    w Grupę Bankową PEKAO SA, a następnie w 1999 powstał z tejże grupy jeden
    bank pod nazwą Bank PEKAO SA. Powstał więc bank mający w użytku różne
    systemy informatyczne pozostałe po poprzednikach. Dla przykładu były
    Pomorski Bank Kredytowy używał ( i jeszcze część oddziałów używa) Gryfa, a
    stary Pekao - bodajże Szoku ;)

    Obecnie dobiega końca konwersja wszystkich oddziałów do nowego w pełni
    zintegrowanego systemu.

    pzdr
    tom