    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Bęzie nowy bank - Ikea
    Date: Fri, 12 Mar 2010 14:00:26 +0100

    "Valdi" hnak6k$kgd$...@n...interia.pl

    > jakość obsługi, oferty itp. będzie taka sama jak ich tandetnych mebelków? :)

    Wiesz, kiedy meble były produkowane za granicą, w Chinach,
    to były dobrej jakości, ale teraz, gdy Ikea pobudowała
    fabryki w Polsce... ;)

    Najlepsze gotowe ,,szafki'' to wiszące szmaty -- zajmują albowiem mało
    miejsca i są tanie. Niestety nie można tą metodą budować szafek, o jakich
    ,,marzę''. Można budować ,,szafki moich marzeń'' z drutów stalowych lub
    aluminiowych. Drewniane szafki (zwłaszcza szuflady) to paranoja -- dużo
    miejsca traci się w nich na same konstrukcje. :) Jeśli wolnostojąca ;)
    szuflada ma 20 cm szerokości, mamy 9 cm (albo nawe 12 cm) na same
    konstrukcje, a że zwykle z takiej ,,szafki'' wystaje ,,okap'' (blat
    jest szerszy od samej szafki) możemy mieć 11 cm (albo i 8 cm) szerokości
    wnętrza szuflady na 24 cm (albo i 26 cm) szerokości całej szafki... :)

    .----------------.----------- ścianki samych szuflad
    V V
    ============================== <-- blat (diabli wiedzą, po co szerszy od szafki)
    ==============================
    | | . . . . | |
    | | | | () | | | |
    | |]| |______________| |[| |
    | | | | () | | | |
    | |]| |______________| |[| |
    | | '=' '=' | |
    wykorzystania)
    | | | | () | | | |
    | | '=' '=' | |
    | | . . . . | |
    | | | | () | | | |
    | |]| |______________| |[| |
    | | '=' '=' | |
    | '======================' | <-- jakiś cokolik (diabli wiedzą, po co)
    |_'----------------------'_|

    ^ ^
    '------------------------'-------- ścianki całej szafki

    Ścianki mogą być cieńsze (nawet do 10 mm) a z innej strony mechanizmy
    rolkowe mogę mieć więcej niż 10 mm -- na przykład u mnie mają 15 mm.
    Między tylną ścianką szafki a końcem szuflady też są wolne
    przestrzenie -- czasami nawet długie na 5 cm. :)

    Gotowe ,,szafki'' z drutów stalowych nie zabierają dużo miejsca, ale są piekielnie
    drogie.
    Gotowe szmaciane ,,szafki'' są tanie i nie zabierają dużo miejsca. :) Są śmieszne i
    tandetne?
    Owszem, ale są praktyczne. :) Drewniane (i drewnopodobne) meble też zazwyczaj są
    tandetne. :)

    Szafa za 250 złotych? Nie łatwiej wydzielić część mieszkania na garderobę i
    zamontować
    tam półki oraz drążki do wieszania ubrań? Półki metalowe -- z siatek drucianych.

    W Lidlu są fajne ,,szafki'' druciane. Niestety Lidl nie sprzedaje ich, a jedynie z
    nich korzysta. :)

    Budowanie szafek z drutów stalowych (chromowanych -- rzecz jasna!) nie jest
    łatwe. Druty trzeba jakoś łączyć ze sobą. :) Gotowe półeczki z takich drutów
    (jak już wyżej napisałem) są piekielnie drogie, :) choć i tak nieporównywalnie
    tańsze od drewnianych -- zwłaszcza wtedy są tańsze, gdy weźmiemy pod uwagę fakt,
    iż zabierają mało miejsca w zestawieniu z drewnianymi. :) (powierzchnia mieszkań
    jest raczej droga)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'