  • Data: 2005-05-07 06:48:32
    Temat: Re: Bezpieczenstwo eKarty -- dowolne operacje banku?
    Od: Maciej Pilichowski <b...@S...FM> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 07 May 2005 01:34:53 -0500, witek
    <w...@g...pl.spam.invalid> wrote:

    >Inna firma sama z siebie ci tego nie przejmie jezeli nie wyrazisz na to
    >zgody.

    Przejmie. Robie zakup w X na 1 PLN, nastepnie /po miesiacu/ w Y na
    1000 PLN. Y troche dluzej to idzie, srodki sa odblokowane, X dokonuje
    powtornie autoryzacji na podstawie poprzednich danych "strzelajac"
    kwota 100 PLN.
    Pieniadze trafiaja do X.

    >A saldo konta to masz ty pilnować i wiedzieć na co już kasę wydałeś, a
    >na co nie.

    Nie, od tego powinien byc system bankowy. Kurcze, dobrze, ze istnieje
    historia operacji, bo jeszcze chwila a uslyszalbym, ze to ja mam sobie
    na kartce i to notowac.

    >No przeciez nikt inny tego za ciebie nie zrobi,

    To bank powinien zadbac o to, bo jest w stanie. Poza tym bank jest
    jeden, i wystarczy jednym pociagnieciem zadbac o bezpieczenstwo 800
    tys. klientow, a tak kazdy klient z osobna musi uprawiac partyzantke
    zonglujac kasa na kontach.

    >Ty zrezygnowałeś z zakupu a sklep obciąża ci kartę?
    >Wówczas składasz reklamację, że takiej transakcji nie było i sklep
    >oddaje kase

    SKLEP? Chyba bank! Przeciez zgodzilem sie na zakup np. 15 stycznia, co
    nie oznacza, ze zgadzam sie na zakupy 15 lipca!

    >Odblokowanie niczego nie stwarza, bo odblokowanie nie daje ci zielonego
    >światła do wydania tej kasy, skoro wiesz ze transakcja miała miejsce.
    >Nie tędy myślenie.

    Ale odblokowanie zwieksza niebezpieczenstwo kradziezy plus jest
    obciazeniem dla klienta, ktory musi pamietac co i kiedy. To sa banalne
    rzeczy do zrobienia w systemie bankowym, od tego mamy komputery, aby
    trzymaly takie dane.

    milego dnia zycze
    hej

    --
    Maciej "MACiAS" Pilichowski http://bantu.fm.interia.pl/

    M A R G O T --> http://www.margot.cad.pl/
    automatyczny tłumacz (wczesna wersja rozwojowa) angielsko-polski