  • Data: 2005-05-07 06:43:16
    Temat: Re: Bezpieczenstwo eKarty -- dowolne operacje banku?
    Od: Maciej Pilichowski <b...@S...FM> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 07 May 2005 00:52:25 +0200, Sławomir Szyszło
    <s...@p...onet.pl> wrote:

    >Dnia Fri, 06 May 2005 22:13:19 +0200, Maciej Pilichowski
    ><b...@S...FM> wklepał(-a):

    >Przecież autoryzacja była - środki były na ekarcie, no nie? Dlatego autoryzacja
    >się powiodła.

    KIEDYS! W ten sposob latwo o kradziez, bo jesli bank dopuszcza
    mozliwosc, ze jakas historyczna autoryzacja daje podstawy do
    nieograniczonego w czasie egzekwowania srodkow, no to...

    >Już ci pisano, że rozliczenie transakcji może być później i bank nie ma na to
    >wpływu. Nawet jeśli byłaby blokada środków, to mogłoby się zdarzyć, że
    >rozliczenie przyszłoby po wygaśnięciu blokady.

    To bank powinien odmowic takiej transakcji. Tak samo kiedy podaje
    nieprawidlowe dane.

    Kurcze, nie rozumiem Waszego /osob broniacych mBanku/ toku rozumowania
    -- to banki, samochody, komputery, sa dla ludzi, a nie odwrotnie.
    Jezeli projektanci systemu nie chcieli stworzyc lepszego systemu, to
    nie oznacza, ze ja jestem winny. Kurcze...

    >Przecież nikt ci nie zabrał żadnych pieniędzy! Blokada nie oznacza przekazania
    >gdzieś twoich pieniędzy, a jedynie zapewnienie odpowiedniej kwoty na rozliczenie
    >transakcji.

    Zaraz, przeciez ja rezygnuje z zakupu (*), a bank sie jednak rozmysla
    i decyzuje sie na wykonanie operacji!

    milego dnia zycze
    hej

    (*) W tym akurat przypadku nie, ale chodzi mi o zasade. To co kupuje,
    jak kupuje, czy rezygnuje z zakupu to sprawa miedzy mna a sklepem. To
    co sie zdarzylo pokazuje jak latwo sklep moze wyciagnac mi pieniadze z
    konta na podstawie _historycznej_ autoryzacji!
    --
    Maciej "MACiAS" Pilichowski http://bantu.fm.interia.pl/

    M A R G O T --> http://www.margot.cad.pl/
    automatyczny tłumacz (wczesna wersja rozwojowa) angielsko-polski