  • Data: 2005-05-07 12:45:23
    Temat: Re: Bezpieczenstwo eKarty -- dowolne operacje banku?
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Maciej Pilichowski"
    > Nie, moja propozycja jest dosc prosta -- sklep via bank moze mi
    > sciagnac tylko tyle kasy, na jaka byla autoryzacji i tylko i w
    > przypadku jesli srodki sa zablokowane. Jesli mina np. 2 miesiace
    > /rzecz do ustalenia -- a nie tak jak w regulaminie, ze w ogole
    > cisza/
    > bank z automatu odblokowuje srodki, jesli sklep by sobie o mnie
    > przypomnial po np. 3, nastepuje odmowa dostepu do moich srodkow --
    > musialbym autoryzowac taka wyplate.

    w tym celu VISA, Mastercard itp musialyby wymyślić nowy typ transakcji
    autoryzacji powtórnej, która nie powodowalaby blokady kwoty na
    rachunku, a sprawdzała czy ta blokada jeszcze wisi.
    No i jeszcze zmienić wszystkie umowy ze sklepikami, zeby wiedzialy ze
    jest cos takiego i to by bylo wszystko :-)

    A to i tak nic nie gwarantuje, bo jak slepik dowie sie ze blokada
    wisi, to zanim zrobi transakcje to blokada moze juz zniknac i mamty to
    samo. A co ma robic gapowaty sklepikarz jak blokada znikla, bo w
    niektorych bankach jest tylko tydzień? ma cie prosic żebyś jeszcze raz
    płacił czy samowolnie robic następną blokadę z nowym kodem
    autoryzacji?

    Niech już zostanie tak jak jest - prościej zamknąc r-k w mBanku i tą
    całą eKartę :-)
    *** blad ***