  • Data: 2005-05-07 14:50:49
    Temat: Re: Bezpieczenstwo eKarty -- dowolne operacje banku?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    pix wrote:
    > 1. nie ma autoryzacji = nie ma obciążenia,

    a dlaczego, skoro otrzymales towar to dlaczego nagle chcialbys za niego
    nie placic.
    nie otrzymales towaru, skladasz reklamacje co do obciazenia.
    to tak jakbys w sklepie powiedzial.
    Pani nie powiedziala dzien dobry to nie place.
    brak dzien dobry - brak zaplaty.

    > 2. termin ważności autoryzacji = czas blokady środków na karcie -
    > powiedzmy dwa tygodnie i po tym terminie żadne obciążenie nie jest
    > możliwe.
    przedawnienie obowiazku zaplaty to zwykle 3 lata, jak zamienisz dwa
    tygodnie na trzy lata to sie z toba zgodze.

    > 3. koniec kropka.
    > Czy potrafisz wyjaśnić jakie przyczyny spowodowały, że nie zastosowano
    > takich klarownych reguł?

    reguły sa bardzo klarowne, byla usulga jest obowiązek zapłaty
    nie było usługi nie ma obowiązku zapłaty

    od załatwiania spraw typu to nie moja transakcja jest ubezpieczenie
    karty. Jezeli bank przerzuca odpowiedzialnosc na klienta, to nalezy
    zmienic bank.

    > Druga wątpliwość jest z kolei czysto praktyczna, bo chyba jakieś
    > zabezpieczenia muszą być jednak w to wszystko wbudowane. Inaczej zupełnie
    > niepotrzebne byłyby te wszystkie zabawy z fałszywymi bankomatami,
    > podglądaniem PINów przez kamerki albo nakładki klawiaturowe.
    > Po co bawić się w taką drobnicę skoro wystarczy bez autoryzacji obciążyć
    > kilka kart na pokaźne sumki i zwinąć się z kasą?

    ale to nie takie proste zwinać się z tą kasą i na tym to polega.
    Bo terminali kartowych nie dostaja osoby z ulicy.
    Nawet w przypadku udanego fraudu na karcie to jest problem banku, ktory
    musi to w kalkulowac w swoje koszty.
    Tak samo jak sprzedawca w zwyklym sklepie musi wklakulowac to, ze od
    czasu do czasu cos mu z tego sklepu ukradną.