  • Data: 2005-05-07 14:31:57
    Temat: Re: Bezpieczenstwo eKarty -- dowolne operacje banku?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Maciej Pilichowski wrote:
> [...]

    Ale niestety tak nie jest i nie bedzie bo system Visa ma inne zasady i
    albo sie z tym pogodzisz albo oddaj karte do banku, bo najwyrazniej
    jeszcze nie potrafisz z niej korzystac.

    > Nie, moja propozycja jest dosc prosta -- sklep via bank moze mi
    > sciagnac tylko tyle kasy, na jaka byla autoryzacji i tylko i w
    > przypadku jesli srodki sa zablokowane. Jesli mina np. 2 miesiace
    > /rzecz do ustalenia -- a nie tak jak w regulaminie, ze w ogole cisza/
    > bank z automatu odblokowuje srodki, jesli sklep by sobie o mnie
    > przypomnial po np. 3, nastepuje odmowa dostepu do moich srodkow --
    > musialbym autoryzowac taka wyplate.

    A niby dlaczego po trzech miesiacach nagle mialbys nie placic za
    zakupiony towar lub usluge.
    Przedawnienie naleznosci zwykle nastepuje po 3 latach i o takim terminie
    mozemy mowic.
    Jak wolisz, zeby blokada ci wisiala 3 lata na koncie to prosze cie
    bardzo, ja tam wole zeby zniknela po tygodniu jak np. z jakiegos powodu
    do transakcji nie doszlo, a sklep blokady nie zdjął.

    > I to dla mnie jest zdrowe -- bo nikt nie jest w stanie dobrac sie do
    > moich pieniedzy po niewczasie, po drugie bank nie podpuszcza mnie, po
    > 3 system jest spojny, logiczny i wszystko jest nalezycie kontrolowane
    > /zgodnie z reklamowana, ale nieistniejaca, zasada, iz moga zostac
    > pobrane tylko te srodki, ktore fizycznie sa na karcie/.

    Kup sobie duza skarpete i wrzuc tam pieniadze.
    Jestes po prostu pieniaczem, ktory na dodatek nigdy chyba wczesniej
    karty na oczy nie widzial, a teraz uzurpuje sobie prawo do postawienia
    wszystkiego wg wlasnego widzimisie, bo wydaje mu sie, ze jest najmadrzejszy.
    Bezpieczenstwo kart polega na tym, ze jak cos jest nie tak, to od tego
    jest ubezpieczenie, aby mi te pieniadze oddac, bo na to palce
    miesiecznie okreslona kwote, a techniczne rozwiazania mnie nie interesuja.
    Na tym wlasnie opiera sie popularnosc kart kredytowych na zaufaniu do
    nich, a problem fraudow na kartach jest problemem bankow, ktore
    przeznaczaja no to odpowiednie sordki.
    Jakbys nei wiedzial ile to 2 mld dolarow rocznie.

> [...]
    > mlinie, zamawiam karte, srodki sa blokowane /oplata za wydanie karty/,
    > a jesli srodkow brak, nastepuje odmowa wydania, a nie tak jak jest
    > teraz, ze zlecenie zostaje przyjete, a w momencie wysylania karty /po
    > paru dniach/ nastepuje blokada, co moze /i prowadzilo w moim
    > przypadku/ prowadzic do debetu.
    >
    > Czyli krotko rzecz biorac chodzi o zabezpieczenie pieniedzy klienta,
    > jesli pieniedzy brak -- nie dochodzi do danej operacji. Tymczasem
    > obecnie mBank przeprowadza operacje nawet jesli daje to debet, a
    > sadze, ze dzieje sie to dlatego, ze debet jest dla bankow wygodny!

    bajki malych dzieci.