  • Data: 2009-04-13 07:25:17
    Temat: Re: Bezpieczeństwo kart kredytowych
    Od: "donald" <d...@k...corporation.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wspomniano także o niebezpieczeństwie związanym
    > z zabieraniem karty na zaplecze.
    > Ponadto radzono posługiwać się kartą obciążeniową,
    > a nie kredytową.
    >
    > Czy chodzi o zapamiętanie/zapisanie przez personel
    > pełnego numeru karty? Jak to potem może zostać
    > wykorzystane?
    > Przy zakupach w Internecie podaje się przecież pełny numer.
    > Czy to oznacza takie samo niebezpieczeństwo?
    > Na czym polega większe bezpieczeństwo przy płaceniu kartą
    > obciążeniową/debetową w stosunku do kredytowej?

    Debetowka zejdzie do limitu jakim dysponujesz, nie da sie zejsc ponizej
    ilosci zapisanej na koncie. W kredytowce generalnie tez nie zejdziesz
    ponizej przynanego kredytu, przy czym przy karcie kredytowej dojda jeszcze
    odsetki...

    > Jakie sytuacje w sklepie, restauracji itp. naprawdę mogą
    > skutkować nieuczciwym obciążeniem karty?

    Karta jest tak zabezpieczona, ze praktycznie poza wyjakami, zwykla osoba nic
    z nia nie zrobi. Zwlaszcza w knajpie. Znalezienie zrodla takiego "przecieku"
    to kwestia parunastu gdozin. w samej resteuracji namierzenie osoby czy osob
    w to zamieszanych to kilkanascie minut. Jesli beda to operacjie powtarzane
    (reklamacjie od klientow do banku) bank sie tym zainteresuje i przeprowadzi
    dochodzenie. Ja mialem na swojej karcie prube dokonaia zakupu (kredytowka)
    luksusowego samochodu za ponad 60000 funtow w Bombaju:)oraz rezerwacje
    biletow na lot z Londynu do Damaszku na kwote 950 funtow.
    W jedyni i w drugim przypadku bank przyslal mi informacje o takich
    "nietypowych" zamowieniach, i czy je potwierdzam. Jesli w ciagu 14 dni nie
    dam odpowiedzi bank uzna to za potwierdzenie.
    jak sadze podobna technologia jest dotepna w Polsce (dla banku) stad moje
    zdanie, ze bank szybko namierzy miejsce przekretu.
    Duzo znacznie niebezpiecznym miejscem jest sam bank! Pracownik banku ma 100%
    dostep do twoich fizycznych danych! A jesli ma dostep do fizycznych danych -
    to reszte sama sobie mozesz dopisac...
    Pracownik banku majać dostęp do twojego konta jest w stanie np. wyplacic
    calosc jednorazowo z bankomatu:) wyobraz sobie, ze da sie wyplacic wiecej
    niz limit dzienny:) Limity sa dla bezpieczenstwa banku, by bankomaty nie
    zostaly jednorazowo oproznione a nie dla bezpieczenstwa klienta:) I bank
    moze "limitem" dowolnie manipulowac lacznie z tym, ze go zniesie calkowicie
    dla danej karty.