  • Data: 2008-03-16 12:51:19
    Temat: Re: Bezpieczenstwo karty ze scalakiem
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Wojciech Nawara"
    <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> napisał w wiadomości
    news:frj29c$nji$3@kushnir.sileman...

    > Tak. Po prostu bełkoczesz.

    Też cię lubię.

    > 1. Kartę z chipem i PINem zwykle podajesz sprzedawcy - tak jak kartę z
    > paskiem. Jeżeli są wyjątki, to raczej potwierdzające regułę. Chip nie ma
    > tutaj nic do rzeczy.

    Nie. W UK sprzedawca nie bierze karty do ręki, a czytniki są tak ustawione,
    żeby klient mógł sam obsłużyć kartę. UK ma 60 milionów mieszkańców,
    kilkadziesiąt milionów kart w obiegu i wszystkie karty wydawane obecnie są
    chipowe. Tak że to twoje doświadczenie w paru polskich sklepach dopiero
    uczących się obsługi kart z chipem jest w skali światowej raczej wyjątkiem.

    > 2. Nawet jeżeli sam wkładasz kartę do czytnika to i tak nic nie
    > przeszkadza w zapamiętaniu PINu przez podstawiony sprzęt. Choć
    > rzeczywiście nie uda się sklonowanie paska, bo karty siłą rzeczy nie
    > wkłada się do końca.

    Elektronika wszystkich terminali dopuszczone do użytku ulega nieodwracalnemu
    uszkodzeniu w momecie próby otwarcia. Przy łatwości skopiowania paska,
    podrobienie czytnika jest nieporównywalnie trudniejsze (acz nie niemożliwe).
    Dlatego piszę, że używanie chipa jest znacznie bezpieczniejsze niż paska.
    Podaj argumenty, jeśli uważasz inaczej, a nie bluzgaj obelgami, obrażając
    mnie i innych użytkowników tego forum.

    > 3. Pasek NIGDY nie zawiera PINu.

    Pomyłka, miałem na myśli CVV2, którego znajomość umożliwia przeprowadzanie
    transakcji MO/TO/IO. Od stycznia 2008 pasek kart w UK nie zawiera CVV2.