  • Data: 2009-02-25 08:53:01
    Temat: Re: Bezpieczeństwo oszczędności
    Od: BK <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Feb 24, 10:06 pm, "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>
    wrote:
    > BK napisa (a) w wiadomo ci:
    > <5...@n...go
    oglegroups.com>...

    > A jak to jest, gdy gdy bank ma siedzib w kraju nie bed cym w UE?

    To zalezy, bo nie czynnikiem decydujacym nie jest tu kwestia
    czlonkostwa w UE tylko przystapienia do innych miedzynarodowych
    regulacji :)

    Generalnie w Polsce dzialaja wylacznie banki funkcjonujace w ramach
    tego europejskiego systemu. Jesli ktos decyduje sie na korzystanie
    banku nie dzialajacego w Polsce, a dzialajacego w kraju, ktory nie
    wprowadzil tych standardow to powinien sam sie zorientowac co i jak :)

    > Od niedawna minimum w UE, nie europejskie. Chocia czy opr cz ustnego
    > utalenia (pdwy szenia) do tej kwoty na sp dzie ministr w finans w w
    > Brukseli istnieje jaki oficjalny przymus w tym zakresie to nie wiem.
    >
    > Arek

    Europejskie nie UE bo minimum jest obowiazujace tez w krajach nie
    bedacych w UE :)

    System gwarancji bankowych nie jest elementem porzadku prawnego UE
    tylko EOG, dzieki czemu podobne standardy obowiazuja w krajach nie
    bedacych czlonkami UE np. w Norwegii :)