eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiBezpieczeństwo przeglądarek internetowych - raport CERT Polska. › Re: Bezpieczenstwo przegladarek internetowych - raport CERT Polska.
  • Data: 2005-01-24 16:31:21
    Temat: Re: Bezpieczenstwo przegladarek internetowych - raport CERT Polska.
    Od: MarekM <m...@w...INTERIA.i-to.PL> szukaj wiadomości tego autora

    yamma dnia 01/24/2005 11:32 AM napisał(a) co następuje:

    > Byłoby dobrze gdybyś nie wypowiadał się na tematy, które są ci
    > całkowicie obce.

    Staram się.

    > Powyższy Twój tekst oznacza mniej więcej, że wiesz, że
    > dzwonią ale nie masz pojęcia gdzie.

    Rozumiem, że wg Ciebie grupa pl.biznes.banki jest odpowiednim miejscem
    do tłumaczenia użytkownikom, co to jest przestrzeń kernela, przestrzeń
    użytkownika, procesy, buffer overflow itd.? Wierz mi, wiem o czym mówię:
    to, co napisałem, napisałem z podejściem "z punktu widzienia
    użytkownika".

    Sama przeglądarka jest niejako częścią "systemu operacyjnego", gdyż tak
    ją definiuje Microsoft i tak jest odbierana przez użytkowników (dla
    zwykłego usera to niebieskie "e" na pulpicie to jest po prostu
    "Internet", tuż obok "Mojego komputera", a to wszystko to "Windows").

    Prawdą jest to, że istnienie dziury w IE jest przeważnie związane z
    istnieniem dziury w samym "systemie" (i nie piszę tutaj o kernelu, tylko
    o całym sofcie - bibliotekach - dostarczanym przez Microsoft), a IE
    tylko umożliwia jej wykorzystanie poprzez "udostępnienie" hosta dla
    szerokiego audytorium, jakim jest Internet. Oczywiście, istnieje grupa
    błędów specyficznych dla danego "interfejsu" (bo tak należy IMVHO
    nazywać IE: jako interfejs do mechanizmów "systemowych" umożliwiających
    renderowanie stron www i wszystko inne, co Windows potrafi), które
    zdarzają się w innych przeglądarkach. Ale te inne przeglądarki są
    pozbawione "balastu" większości bibliotek systemowych, w których wciąż
    odnajdywane są nowe błędy, a nowe poprawki powodują powstawanie nowych
    błędów ;-)
    Teraz rozumiesz, o czym piszę?

    A co do faktu, że proces explorera nie wyrządzi żadnych szkód systemowi
    jeśli jest uruchomiony na koncie ograniczonym: ile już było błędów w
    Windowsie związanych z możliwością zdalnego uzyskania praw administratora?

    Co do GG: on również korzysta z "silnika IE" (niesławny ActiveX), więc
    jest równie podatny na wykorzystywanie błędów, jak samo IE :-)

    Możemy podyskutować o aspektach technicznych, ale może na innej grupie,
    ok? Co prawda nie znam systemu Windows "od środka" tak dobrze, jak
    systemów *niksowych, ale czuję się na siłach, żeby o tym rozmawiać ze
    specjalistą.

    Marek