eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiBezpieczna karta, jak? › Re: Bezpieczna karta, jak?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!
    news-out.readnews.com!news-xxxfer.readnews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newsh
    osting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news
    .neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "cef" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    References: <itdlcf$lbh$1@news.onet.pl> <4dfa7720$0$2447$65785112@news.neostrada.pl>
    <d...@4...net>
    <4dfa81ce$0$2485$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@h...ck.polsl.pl> <itf1j7$fsg$4@news.onet.pl>
    <itfs2e$5l3$11@inews.gazeta.pl> <9...@m...uni-berlin.de>
    <iti780$a2m$2@inews.gazeta.pl>
    <4dfca4db$0$2495$65785112@news.neostrada.pl>
    <itj3uh$aqu$2@inews.gazeta.pl>
    Subject: Re: Bezpieczna karta, jak?
    Date: Sun, 19 Jun 2011 08:59:56 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6109
    Lines: 64
    Message-ID: <4dfd9e6b$0$2445$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.21.243.58
    X-Trace: 1308466795 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2445 83.21.243.58:1890
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:554478
    [ ukryj nagłówki ]

    witek wrote:

    >> Pewnie chodzi o to, że nie jest regułą dla kart kredytowych
    >> niespłacanie kwoty spornej.
    >
    > to należy znależć kartę, dla której to jest regułą.

    To może być trudne, bo nawet jeśli w ogóle wspomina się o uznaniu
    rachunku karty kwotą sporną z reklamacji, to i tak jest to warunkowe.
    Czyli "bank może" ale nie musi i w sumie sprawa wygląda tak samo jak z
    debetowymi.
    W zasadzie można powiedzieć, że to co na tej grupie podawane
    jest za jedną z zalet kart kredytowych (płacenie pieniędzmi banku to i
    owszem
    następuje, ale już z tym niepłaceniem kwot spornych, to nie jest tak słodko)

    Zajrzałem do kilku regulaminów:

    Citi- Bank może niezwłocznie po przyjęciu zgłoszenia reklamacji podjąć
    decyzję o uznaniu Rachunku Karty kwotą będącą jej przedmiotem

    Pekao -w przypadku nieuzasadnionej reklamacji, jeżeli uprzednio
    Bank warunkowo uznał limit kredytowy kwotą reklamowanej
    operacji, Bank ma prawo do ponownego obciążenia limitu
    kredytowego, reklamowaną kwotą.

    PKO BP-Po wstępnym rozpatrzeniu reklamacji, PKO BP SA
    może tymczasowo uznać rachunek kwotą reklamacji

    Alior -Jeżeli rachunek karty został warunkowo
    uznany kwotą będącą przedmiotem reklamacji

    BZWBK- Niezależnie od złożonej reklamacji spłata
    zadłużenia musi być zgodna z kwotą oraz datą wymagalności
    wykazaną w Zestawieniu operacji

    Milenium-Złożenie reklamacji nie zwalnia Posiadacza karty głównej
    z obowiązku terminowego regulowania zobowiązań
    wobec Banku.


    Mam pytanie:
    czy użytkownicy tych kart (lub innych gdzie zawieszenie spłaty też jest
    warunkowe)
    znają jakieś miejsce w regulaminach
    czy umowach gdzie opisane sa warunki kiedy bank MOŻE uznać rachunek karty
    kwotą sporną przed rozpatrzeniem reklamacji ( niespłacanie kwoty spornej)
    a kiedy MUSI.
    I czy jest bank, który ma zwieszenie spłaty kwoty spornej automatycznie po
    złożeniu reklamacji?














Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1