  • 1. Data: 2024-08-14 16:32:30
    Temat: Re: Bezpłatny blik?
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 14.08.2024 o 15:16, Piotr Gałka pisze:
    > Są jeszcze jakieś bezpłatne rozwiązania tego problemu

    Dla Ciebie problemem jest że musisz pośrednikowi płacić za przekazanie
    KASY z jednego konta bankowego na drugie?

    BRAWO! jeszcze wyjdziesz na ludzi ;-)

  • 2. Data: 2024-08-19 14:00:40
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2024-08-14 o 16:32, _Master_ pisze:

    > Dla Ciebie problemem jest że musisz pośrednikowi płacić za przekazanie
    > KASY z jednego konta bankowego na drugie?

    Dokładnie.
    Kiedyś dawno takie przekazanie wiązało się ze sporą ilością papierkowej
    roboty wykonywanej przez pracowników banków więc logiczne było, że jest
    to kosztowne.
    Teraz zajmują się tym wyłącznie elektrony. Nie wiem dokładnie jak działa
    blik tak krok po kroku, ale chyba całą manualną robotę przy tej operacji
    wykonuje klient a nie pracownik banku.
    Jak bank pobiera za tę operację kasę to powinien płacić klientowi za
    obsługiwanie jego systemu, tak jak wcześniej płacił pracownikowi, który
    odręcznie wypełniony przelew musiał wklepywać 'do komputera'.
    Popełniam jakiś błąd logiczny?

    > BRAWO! jeszcze wyjdziesz na ludzi ;-)

    Tak to się generalnie w PL przyjęło, że jak płacę kartą to ja nie
    ponoszę kosztów, a stosuję do tego kartę, którą bank musiał fizycznie
    wyprodukować.
    O ile się orientuję to do blika stosuje się telefon, którego bank nie
    musiał wyprodukować, ani za niego zapłacić.
    Dlatego uważam, że koszty ponoszone na takie operacje przez bank są na
    tyle małe, że powinny być pokryte z zysku z obrotu nieoprocentowaną
    gotówką trzymaną na koncie u nich. No i to co wcześniej napisałem -
    przerzucili fizyczną obsługę ich systemu na klienta i miałby on jeszcze
    za to płacić.
    P.G.

  • 3. Data: 2024-08-19 14:40:21
    Od: _Master_ <...@...pl>

    Cieszę się że jest więcej takich świadomych użytkowników ;-)

    Szkoda że większość jest przyzwyczajona przez banksterkę że komputery
    muszą odpoczywać a przelewy wozi się furmankami.

    Ludzieeee!!!! oni wykonują Waszymi pieniędzmi po kilka operacji na
    sekundę i na tym zarabiają kiedy sobie smacznie śpicie.

    Mają dochody gwarantowane dochody przez ustrój a rentowność polskich
    banków jest ciągle wyższa niż niemieckich.

    Każda próba dobrania im się do tyłka spotyka się z LAMANTEM że
    gospodarka się ZAWALI.

  • 4. Data: 2024-08-19 17:09:41
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 19.08.2024 o 14:00, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > obsługiwanie jego systemu, tak jak wcześniej płacił pracownikowi, który
    > odręcznie wypełniony przelew musiał wklepywać 'do komputera'.

    wcześniej, gdy latały papierki tzw SYBIR-em, to przelew trwał od 3 do 5 dni.
    Zagramaniczne 2 - 3 tygodnie.

    Teraz BLIK masz online.
    I ktoś zamiast papierkowej roboty musi utrzymywać i rozwijać te systemu.
    To nie tak, jak w fabryce, gdzie się towar wyprodukuje, sprzeda i szlus.
    Tu towar musi działać cały czas i nawet jeśli uruchomiony lata temu, to
    trzeba rozwijać, bo zmiany prawne, konkurencja, nowe rozwiązania itp itd.

    Kosztowa studnia bez dna.

> [...]
    > gotówką trzymaną na koncie u nich. No i to co wcześniej napisałem -
    > przerzucili fizyczną obsługę ich systemu na klienta i miałby on jeszcze

    No patrz, ja za blika nie płacę. To może trzeba zagłosować nogami i
    zmienić dostawcę usługi?
    Polecam,
    wujdzie Ci na zdrowie.

    --
    Pete

  • 5. Data: 2024-08-19 21:15:34
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2024-08-19 o 17:09, Pete pisze:

> [...]
    > Tu towar musi działać cały czas i nawet jeśli uruchomiony lata temu, to
    > trzeba rozwijać, bo zmiany prawne, konkurencja, nowe rozwiązania itp itd.

    Sugerujesz, że system do kart płatniczych nie pociąga za sobą takich
    kosztów?

    > No patrz, ja za blika nie płacę. To może trzeba zagłosować nogami i
    > zmienić dostawcę usługi?

    Brawo za precyzyjne, logiczne myślenie (serio piszę).

    Zapytałem: "Są jeszcze jakieś bezpłatne rozwiązania tego problemu?"
    I dostałem odpowiedź dokładnie na pytanie: "Tak są. Ja nie płacę."

    A ja głupi myślałem, że ludzie są mniej logiczni i jak zapytam czy są to
    uzyskam jakąś więcej informację niż tylko, że są :)

    > Polecam,
    > wujdzie Ci na zdrowie.

    Polecasz głosowanie nogami, a ja szukam informacji w jakim kierunku się
    udać.
    P.G.

  • 6. Data: 2024-08-20 11:54:46
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 19.08.2024 o 17:09, Pete pisze:
    > I ktoś zamiast papierkowej roboty musi utrzymywać i rozwijać te systemu.

    To nie jest żadne usprawiedliwienie dla robienia "PRZERW" w pracy dla
    komputerów. Systemy innych firm działają 24h a bankowcy się kiedyś
    chwalili że dzięki późnej informatyzacji weszli od raz u w
    nowocześniejszą technologię.

    To bogata i dochodowa branża. NIE ma tu wymówek że nie stać na ludzi czy
    sprzęt.

  • 7. Data: 2024-08-20 11:55:39
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 19.08.2024 o 21:15, Piotr Gałka pisze:

    > Sugerujesz, że system do kart płatniczych nie pociąga za sobą takich
    > kosztów?

    W punkt.

  • 8. Data: 2024-08-23 21:52:09
    Od: Pete <n...@n...com>

    > Sugerujesz, że system do kart płatniczych nie pociąga za sobą takich
    > kosztów?

    Nic takiego nie napisałem.

> [...]
    >
    > A ja głupi myślałem, że ludzie są mniej logiczni i jak zapytam czy są to
    > uzyskam jakąś więcej informację niż tylko, że są :)

    Są w każdym innym miejscu niż Twój bank.
    Serio :)

    > Polecasz głosowanie nogami, a ja szukam informacji w jakim kierunku się
    > udać.

    Dowolnym.
    Byle nie tkwić w miejscu, w którym ugrzęzłeś.

    --
    Pete