eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiRe: Bezpłatny blik?Re: Bezpłatny blik?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.public-gprs220
    554.centertel.pl!not-for-mail
    From: Pete <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Bezpłatny blik?
    Date: Mon, 19 Aug 2024 17:09:41 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <v9vn7m$doo$1@news.chmurka.net>
    References: <v9iao3$qo2$3@news.chmurka.net> <v9if5v$vcm$3@news.chmurka.net>
    <v9vc58$4g4$1@news.chmurka.net>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Mon, 19 Aug 2024 15:09:42 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="pisk";
    posting-host="public-gprs220554.centertel.pl:31.60.8.203";
    logging-data="14104";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Cancel-Lock: sha1:H8n5yNFUq1ClmyfOuKmO9JnAwZ4=
    sha256:0yGD72ue9W5632wPgLP2K605igOgM+oeaobPaJcyM/Q=
    sha1:efNnDIoJhjuQl1Q0Z4pZLR3EdfI=
    sha256:TtdYjxLGnQxzYWgxi3WtTVWBpWIEvnBrV/wz969JRRo=
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <v9vc58$4g4$1@news.chmurka.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:671681
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 19.08.2024 o 14:00, Piotr Gałka pisze:
    > W dniu 2024-08-14 o 16:32, _Master_ pisze:
    >> W dniu 14.08.2024 o 15:16, Piotr Gałka pisze:
    >>> Są jeszcze jakieś bezpłatne rozwiązania tego problemu
    >>
    >> Dla Ciebie problemem jest że musisz pośrednikowi płacić za przekazanie
    >> KASY z jednego konta bankowego na drugie?
    >
    > Dokładnie.
    > Kiedyś dawno takie przekazanie wiązało się ze sporą ilością papierkowej
    > roboty wykonywanej przez pracowników banków więc logiczne było, że jest
    > to kosztowne.
    > Teraz zajmują się tym wyłącznie elektrony. Nie wiem dokładnie jak działa
    > blik tak krok po kroku, ale chyba całą manualną robotę przy tej operacji
    > wykonuje klient a nie pracownik banku.
    > Jak bank pobiera za tę operację kasę to powinien płacić klientowi za
    > obsługiwanie jego systemu, tak jak wcześniej płacił pracownikowi, który
    > odręcznie wypełniony przelew musiał wklepywać 'do komputera'.
    > Popełniam jakiś błąd logiczny?

    Tak,
    wcześniej, gdy latały papierki tzw SYBIR-em, to przelew trwał od 3 do 5 dni.
    Zagramaniczne 2 - 3 tygodnie.

    Teraz BLIK masz online.
    I ktoś zamiast papierkowej roboty musi utrzymywać i rozwijać te systemu.
    To nie tak, jak w fabryce, gdzie się towar wyprodukuje, sprzeda i szlus.
    Tu towar musi działać cały czas i nawet jeśli uruchomiony lata temu, to
    trzeba rozwijać, bo zmiany prawne, konkurencja, nowe rozwiązania itp itd.

    Kosztowa studnia bez dna.


    >
    >> BRAWO! jeszcze wyjdziesz na ludzi ;-)
    >
    > Tak to się generalnie w PL przyjęło, że jak płacę kartą to ja nie
    > ponoszę kosztów, a stosuję do tego kartę, którą bank musiał fizycznie
    > wyprodukować.
    > O ile się orientuję to do blika stosuje się telefon, którego bank nie
    > musiał wyprodukować, ani za niego zapłacić.
    > Dlatego uważam, że koszty ponoszone na takie operacje przez bank są na
    > tyle małe, że powinny być pokryte z zysku z obrotu nieoprocentowaną
    > gotówką trzymaną na koncie u nich. No i to co wcześniej napisałem -
    > przerzucili fizyczną obsługę ich systemu na klienta i miałby on jeszcze
    > za to płacić.
    > P.G.

    No patrz, ja za blika nie płacę. To może trzeba zagłosować nogami i
    zmienić dostawcę usługi?
    Polecam,
    wujdzie Ci na zdrowie.

    --
    Pete

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1