    From: "tp" <t...@d...net>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: "Bezprowizyjna" karta Fortisa
    Date: Sat, 23 Mar 2002 20:32:50 -0500

    <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > Ani w regulaminie prowadzenia rachunku, ani w regulaminie kart nie ma ani
    słowa
    > o bezprowizyjnych wypłatach, ponieważ to wynika z aktualnej TOiP. W TOiP
    stoi
    > jak wół, że bank nie obciąża prowizją za wypłatę gotówki - no i nie
    obciążył,
    > więc IMHO wszystko gra.

    Od strony formalnej faktycznie wszystko gra.

    Ale w tzw. materialach =informacyjnych= Fortis wyraznie
    =informuje=, ze wyplaty beda bezprowizyjne. I nic nie wspomina,
    ze ma na mysli tylko swoja wlasna prowizje. I stad nic dziwnego,
    ze ludzie czuja sie oszukani. No bo nie dosc, ze placa prowizje
    ukryta w kursie przeliczania walut (OK, tu nie ma sie co sprzeczac
    - Fortis nie zobowiazywal sie do zapewnienia dobrego kursu),
    ale rowniez prowizje sensu stricto.

    Ale moze by zaczac scigac banki (a takze rozne inne firmy)
    za wprowadzanie klienta w blad podawaniem falszywych
    informacji w reklamie i tzw. materialach informacyjnych ?
    I zaczac wreszcie nazywac to otwarcie: =oszukiwaniem=
    klienta ?
    I podciagac pod stosowne paragrafy juz nie kodeksu cywilnego,
    ale kodeksu =karnego= ???
    Moze po pewnym czasie takich dzialan zaczeloby nam sie zyc
    troche lepiej ?

    Eh, wiem, marze...

    Pozdrowionka
    Tadeusz

    PS. Nie mam karty Fortisa - umiem liczyc.