  • Data: 2009-05-02 12:50:52
    Temat: Re: Bilans płatniczy Polski w UE 2005-2009
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maciej Bojko <m...@g...com> pisze:

    > Kaman, nie owijaj w bawełnę. Na pewno przeprowadziłeś rzetelne
    > obliczenia, mocno oparte na twardych danych. Proszę, nie oszczędzaj
    > mnie.

    Zacznijmy od tych *częściowych* oszacowań poniżej (pierwsze wygooglane):

    http://www.sciaga.pl/tekst/28242-29-dostosowanie_pol
    skiego_rolnictwa_do_wymogow_ue_20_stron
    <cytat>
    Dostosowania polskiego rolnictwa do wymogów UE oraz niezbędnych
    działań modernizacyjnych wiąże się z wysokimi kosztami, które
    oszacowano w okresie 1999-2004 na ok. 24,5 mld zł. Z kwoty tej 13.635
    mln zł wyniosą koszty dostosowania i modernizacji w okresie
    przedakcesyjnym (1999-2002). Szacuje się również, że sektor prywatny -
    gospodarstwa rolne i firmy przetwórcze - poniesie koszty wysokości 7,2
    mld zł. Najbardziej kosztowne dostosowania muszą nastąpić w sektorze
    mleczarskim. Do roku 2004 mogą one łącznie wynieść ok. 15,5 mld zł.
    </cytat>

    http://new-arch.rp.pl/artykul/395584_Nasza_przyszlos
    c_nasz_wybor.html
    <cytat>
    Polska jednak może mieć dodatkowe problemy z dostosowaniem do wciąż
    powstających nowych przepisów Unii Europejskiej w ochronie środowiska.
    [...]
    Koszty dostosowania do wymagań UE nasi eksperci oszacowali na 30-40
    mld euro. Rozłożyliśmy je sobie aż do końca 2015 roku.
    </cytat>

    --
    Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze. Twoje ryzyko. Twój zysk *albo* strata.
    Kto ziarno sieje, ten przed burzą zwieje.