  • Data: 2009-11-03 12:10:50
    Temat: Re: Bilonem w opornych
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przemysław Kowalik <p...@A...pl> writes:

    > Można zaokrąglać do 5 czy 10 gr całkowity rachunek. Z czymś takim się
    > zetknąłem w 1995 roku w Czechach. Ceny na paragonie były podane z
    > dokładnością do jednego halerza, ale całość była zaokrąglana (w górę
    > albo w dół - zgodnie z regułą zaokrąglania) do 10 albo 50 halerzy (nie
    > pamiętam, raczej to pierwsze). Poza tym, nie wiem ile masz lat - być

    Kraje skandynawskie (z przyleglosciami - od Danii po Finlandie)
    stosuja taka praktyke od kilkudziesieciu lat, wycofujac w miare
    postepow inflacji kolejne monetki w rodzaju 1 ore czy 5 ore, przy
    zachowaniu cen towarow z dokladnoscia do 0.01 (ba, w Szwecji widzialem
    ceny litra benzyny podawane z dokladnoscia do 0.001).

    W Finlandii dzis koncowa suma do zaplaty jest zaokraglana do 0.05
    euro.

    MJ