  • Data: 2017-10-11 16:09:59
    Temat: Re: Bitcoin
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:orl5dp$9im$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2017-10-11 o 15:03, J.F. pisze:

    >JFie, naprawdę nie ma sensu dyskutować z twoim "nie wiem", "nie
    >rozumiem", "nie znam się" - to akurat jest fakt powszechnie znany, że
    >mało wiesz, a dużo piszesz.

    >A znasz sprzedawców, którzy zgadzają się na odroczenie terminu
    >płatności na fakturze? Potrafisz to sobie wyobrazić? Jeśli tak, no to
    >tak samo jest z wekslem, tyle że to lepsza sytuacja dla sprzedawcy.

    Bardziej by mnie przekonal przyklad jednej (lepiej 3) firm, ktore
    informuja
    "przyjmujemy platnosc wekslami".

    >Przedstawić weksel do zapłaty lub dochodzić roszczenia przed sądem.

    Czyli mam zadzwonic do wystawcy, spytac czy jutro moge odebrac
    pieniadze z weksla,
    uslyszec "ojej, szkoda ze pan tak pozno zadzwonil, bo prezes juz
    wyszedl, ale jutro bedzie, to wyplace z banku pieniadze, pojutrze moze
    pan przyjechac", pojechac, odebrac gotowke, pojechac do banku, odstac
    swoje w kolejce, wplacic gotowke na konto ...

    i Ty mi smiesz zarzuty czynic i sugerowac, ze to straszna strata, jak
    sie tego ustawowo zabroni ?

    >Można. Myślałem, że podstawy znasz.

    Przy popularnosci operacji wekslowych u nas, nie poczuwam sie do winy,
    ze nie znam :-)

    >Najprościej do dłużnika wystawcy weksla.

    Najprosciej. Ale go nie znam.
    Co prawda jak pojade odebrac gotowke, to moze zobacze komu wysylaja
    towar i znajde ...

    >Sposobów jest wiele, jak nie widzisz potencjału, to szkoda pisania,
    >to dla inteligentnych jest narzędzie :)

    Ja tam podtrzymuje swoje zdanie, ze zaden przedsiebiorca nie bedzie
    żałowal, jak go zabronią.
    No dobra - prawie żaden.

    Za to dostrzegam swietne zrodlo zarobku dla bankow - takie centrum
    rozliczen, gdzie latwo znalezc chetnego na weksel.
    Oczywiscie jak piszesz - to nie musi byc bank.
    Ale banki sa od obracania pieniedzmi, wiec czemu nie mialyby i na tym
    zarobic ... a wiec powinny lobbowac za, a nie za zniesieniem :-)

    >TO już zależy od umowy, ale jest to możliwe też tak, jak napisałeś.

    Jak najbardziej, o ile terminy pasuja.
    Tylko czy wtedy to bedzie "pod zastaw" ?

    J.