    Newsgroups: pl.biznes.banki
    From: Wojciech Bancer <w...@g...com>
    Subject: Re: Bitcoin
    <1j44uec7oq9qf.12u1zv6vknz8$.dlg@40tude.net>
    <s...@p...org>
    <59e47bca$0$5143$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <os2102$uh5$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@p...org>
    <59e4934b$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <59e49b53$0$15192$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <59e4acc5$0$5158$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Mon, 16 Oct 2017 18:01:59 +0200

    On 2017-10-16, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Patrz powyzej - sa, albo dopiero trzeba bedzie je w przyszlosci
    > pozyczyc :-)
    >
    > Wiec z jednej strony - to nie jest tak ja na tych filmach, ze jak bank
    > przyjmie 1000$ depozytu to zaraz udziela 30 tys $ kredytu,

    Oczywiście że nie jest. Ze względów chociazby technologicznych zapewne
    odbywa się grupowanie wszystkiego w jakiś sensownych ramach czasowych
    (czyli gromadzenie depozytów oraz "potrzebnych do otwarcia kredytów"),
    wyliczane jest zapotrzebowanie i ew. ściągane są dodatkowe środki.

    > z drugiej strony ... te 2000$ moze zaryzykowac i moze sie uda,

    Bank to nie jest chłopek-roztropek żeby sobie pod wpływem tzw. pierdolca
    coś sobie zaryzykować.

    > z trzeciej - bank nie dziala od wczoraj, dawno udzielil pare mld kredytow
    > i przyjal pare mld depozytow (i tu Liwiusz ma racje - proste rownanie
    > obowiazuje, bilans sie zgadza), z czwartej - u nas sie wymaga pewnego
    > % kapitałów wlasnych, wiec bank "pieniadze ma".

    Nie tylko u nas.

    > Wiec w sumie nie bardzo wiem o co autorowi chodzi ... a ponoc wyszlo
    > od banku, wiec wypadaloby zeby wiedzial o czym pisze ...

    A ja nadal nie wiem co jest takiego złego w tym całym systemie.
    Bo ilekroć jakiś spisko-węszyciel pokroju "z" przesyła podobne artykuły
    to zapowietrza się na bardzo mglistym "TO JEST ZŁE", ale już za bardzo
    nie potrafi konkretnie wskazać co. Wspomniany wyżej "z" mruknął coś,
    że "DŁUG jest zły", ale poza aksjomatycznym stwierdzeniem niewiele
    z tego wynikało.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com