    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Bitcoin
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <s...@p...org>
    <59e47bca$0$5143$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <os2102$uh5$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@p...org>
    <59e4934b$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <59e49b53$0$15192$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <59e4acc5$0$5158$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    Date: Mon, 16 Oct 2017 21:46:45 +0200

    Dnia Mon, 16 Oct 2017 18:01:59 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

    > A ja nadal nie wiem co jest takiego złego w tym całym systemie.
    > Bo ilekroć jakiś spisko-węszyciel pokroju "z" przesyła podobne artykuły
    > to zapowietrza się na bardzo mglistym "TO JEST ZŁE", ale już za bardzo
    > nie potrafi konkretnie wskazać co.

    No wlasnie tez nie wiem o co chodzi.

    "z" powoluje sie na to
    https://www.obserwatorfinansowy.pl/forma/rotator/pie
    niadz-kreuja-banki-komercyjne-a-nie-centralne/

    Oni z kolei powoluja sie na tekst Tomasza Gruszeckiego
    http://www.bankofengland.co.uk/publications/Document
    s/quarterlybulletin/2014/qb14q1prereleasemoneyintro.
    pdf

    ale to chyba pomylka i chodzi o
    http://www.bankofengland.co.uk/publications/Document
    s/quarterlybulletin/2014/qb14q1prereleasemoneycreati
    on.pdf

    BoE chcial chyba wyjasnic jak to jest wspolczesnie, autor podkreslil
    niektore rzeczy, a "z" chyba jakos opatrznie zrozumial i rewelacje
    snuje.

    ale pare rzeczy jest napisane dobitnie
    "The reality of how money is created today differs from the
    description found in some economics textbooks:
    - Rather than banks receiving deposits when households
    save and then lending them out, bank lending creates
    deposits.
    - In normal times, the central bank does not fix the amount
    of money in circulation, nor is central bank money
    'multiplied up' into more loans and deposits."

    Ale paru rzeczy tam nie calkiem rozumiem - czyzby w Anglii to jakos
    inaczej wygladalo ?

    J.