  • Data: 2004-08-25 12:14:02
    Temat: Re: Blad banku? KTOS WYSYLA PRZELEW Z NASZEGO KONTA
    Od: "czara" <c...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Robert" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:412B2560.69405F3D@wp.pl...
    > Witam

    > dokonano wplaty na moje nazwisko oraz przelewu (jakas korekta do ZUS)
    > i za obie operacje pobrano prowizje po 3zl, w tym czasie
    > nie logowalismy sie do banku (jedyny kanal internetowy jakiego uzywamy
    > mielismy wtedy zablokowany przez nasza pomylke) ani nie bylismy
    > oczywiscie w oddziale banku.
    >

    > JAk odkrecic te operacje i czego zadac od banku?
    >
    > pozdrawiam
    > Robert
    Witam,
    z prawa bankowego jednoznacznie wynika, iż jedyną osobą uprawnioną do
    przeprowadzania operacji na rachunku bankowym jest posiadacz rachunku, za
    wyjątkiem tytułów wykonawczych, których relaizacj odbywa się poza zgodą
    właściciela rachunku, czy na przykłąd pobierania prowizji. W tej sytuacji,
    niewatpliwie odpowiedzialność za dokonanie przelewu, pochodzacego od
    nieuprawnionej osoby ponosi Bank. Powinien pan zażądac pisemnej odpowiedzi i
    dokładnych wyjaśnień dlaczego doszło do zrealizowania zlecenia płatniczego
    bez dokonania idenctyfikacji posiadcza rachunku. Oczywiście moze się Pan
    domagac przy tym odszkodowania jeśli wykaże Pan, iż z tego tytułu poniósł
    Pan szkodę.
    Pozdrawiam
    Marta