  • Data: 2004-10-26 13:20:04
    Temat: Re: Bledny przelew... znowu
    Od: MarekM <m...@w...INTERIA.i-to.PL> szukaj wiadomości tego autora

    Kamil Jońca dnia 2004-10-26 15:06 napisał(a) co następuje:

    > No właśnie dla mnie nie jest jasne. Jak zła to bank(i) nie powinny
    > (teoretycznie) jej wykonać. To, że ywkonują (na podstawie n-ru konta) to
    > (i tu duże IMHO) to nie znaczy, że nie mogą jej (na podstawie właśnie
    > niezgodności nazwy i rachunku) wyksięgować. Czy leci z nami prawnik ?

    Co prawda ja nie jestem prawnikiem, ale zauważ jedną rzecz: nie w każdym
    banku masz możliwość sprawdzenia, jakie dane wpisał nadawca przelewu.
    Wyobraź sobie, że Twój kontrahent z premedytacją wpisuje błędne dane
    odbiorcy. Ty zauważasz przelew (zgadza się tytuł i dane _NADAWCY_),
    realizujesz więc zamówienie. A za tydzień bank wycofuje tę operację, bo
    dane się nie zgadzały. I co? Bank ma zapytać Ciebie, czy przelew był Ci
    należny? Jak potwierdzisz - to ktoś kłamie. Skąd bank ma wiedzieć, że
    nie Ty, a Twój kontrahent?

    Kolejny raz przez p.b.b przetoczy się dyskusja na temat możliwości
    automatycznego sprawdzania innych danych, niż numer konta? :-)

    --
    Marek