eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiBledny przelew... znowuRe: Bledny przelew... znowu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.tpinternet.
    pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: MarekM <m...@w...INTERIA.i-to.PL>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Bledny przelew... znowu
    Date: Tue, 26 Oct 2004 15:20:04 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 23
    Message-ID: <cllj4n$22b$1@nemesis.news.tpi.pl>
    References: <ZOofd.39690$z77.28918@news.chello.at> <cll5o8$2i7$1@inews.gazeta.pl>
    <I0pfd.39695$z77.17458@news.chello.at> <cll6t2$7ak$1@inews.gazeta.pl>
    <cllb23$6a2$1@news.onet.pl> <cllb7a$rdj$1@inews.gazeta.pl>
    <M...@n...task.gda.pl>
    <cllh24$osg$1@inews.gazeta.pl> <cllha1$kfm$1@bozon2.softax.pl>
    <clli59$mk$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: fideltronik.com
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1098797015 2123 213.25.149.162 (26 Oct 2004 13:23:35
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 26 Oct 2004 13:23:35 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 0.8 (Windows/20040913)
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    In-Reply-To: <clli59$mk$1@inews.gazeta.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:321985
    [ ukryj nagłówki ]

    Kamil Jońca dnia 2004-10-26 15:06 napisał(a) co następuje:

    >> To nie jest błędne księgowanie.
    >> Księgowanie jest prawidłowe, to klient złożył złą dyspozycję
    > No właśnie dla mnie nie jest jasne. Jak zła to bank(i) nie powinny
    > (teoretycznie) jej wykonać. To, że ywkonują (na podstawie n-ru konta) to
    > (i tu duże IMHO) to nie znaczy, że nie mogą jej (na podstawie właśnie
    > niezgodności nazwy i rachunku) wyksięgować. Czy leci z nami prawnik ?

    Co prawda ja nie jestem prawnikiem, ale zauważ jedną rzecz: nie w każdym
    banku masz możliwość sprawdzenia, jakie dane wpisał nadawca przelewu.
    Wyobraź sobie, że Twój kontrahent z premedytacją wpisuje błędne dane
    odbiorcy. Ty zauważasz przelew (zgadza się tytuł i dane _NADAWCY_),
    realizujesz więc zamówienie. A za tydzień bank wycofuje tę operację, bo
    dane się nie zgadzały. I co? Bank ma zapytać Ciebie, czy przelew był Ci
    należny? Jak potwierdzisz - to ktoś kłamie. Skąd bank ma wiedzieć, że
    nie Ty, a Twój kontrahent?

    Kolejny raz przez p.b.b przetoczy się dyskusja na temat możliwości
    automatycznego sprawdzania innych danych, niż numer konta? :-)

    --
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1