eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiBrak obsługi kart American ExpressRe: Brak obsługi kart American Express
  • Data: 2004-07-30 00:42:22
    Temat: Re: Brak obsługi kart American Express
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Wed, 28 Jul 2004 23:40:19 +0200, "Piotr" <p...@c...cz> wrote:

    (cytaty z regulaminu oznaczone są dwukropkiem, cytaty z wiadomości
    Piotra - znakiem ">")

    :Użytkownik serwisu AllPay.pl oświadcza, że niniejszy Regulamin nie
    :daje jemu prawa do swobodnego stosowania nazw, znaków handlowych,
    :towarowych, nazw domen internetowych, adresów URL oraz jakichkolwiek
    :innych znaków identyfikujących serwis AllPay.pl

    >32 - logiczne, ze nikt nie chce aby poslugiwac sie jego znakiem, logo, itp.
    >bez jakiejkolwiek kontroli...

    Aha, ale dlaczego mam pozwolić na to samo Allpay:

    :Właściciel serwisu AllPay.pl zastrzega sobie prawo do użycia znaków
    :użytkownika serwisu AllPay.pl w formie logo, nazwy firmy lub adresu
    :url celu wskazania jego jako podmiotu, który korzysta z serwisu /.../

    >33 - nie chcesz sie pochwalic jak cos sprzedajesz, a firma ktora w sumie
    >odpowiada za ciebie umieszcza Ciebie na swojej liscie referencyjnej?

    fajnie, ale ja nie mogę umieścić informacji o nich na swojej liście
    referencyjnej albo gdziekolwiek indziej. Nie podoba mi się ta
    nierówność stron umowy.

    >36 - przeciez nawet bank nie przesyla listem poleconym informacji jak cos
    >zmienia w regulaminie...

    Co do banków - zmiany umowy muszą mieć formę pisemną.

    :Właściciel serwisu AllPay.pl ma prawo jednostronnie wprowadzać zmiany
    :w niniejszym Regulaminiebez pisemnego zawiadomienia o dokonanych
    :zmianach, zawierającego treści tych zmian.

    Bank chociaż pozwala nie przyjąć tych nowych warunków. A jak pani
    Ponińska podniesie np. z dnia na dzień prowizję, to z regulaminu
    wynika, że co najmniej w okresie wypowiedzenia mają mnie obowiązywać
    zmienione warunki.

    I inny "kwiatek":

    :Użytkownik serwisu AllPay.pl oświadcza że zdobyte w czasie trwania
    :współpracy dane dotyczące działalności, finansów, informacji oraz
    :specyfikacji technicznej, czynności dokonywanych przez właściciela
    :serwisu AllPay.pl stanowić będą informacje poufne, które nie będą
    :przekazywane instytucjom i osobom nie uprawnionym ustawowo do ich
    :wglądu przez okres trwania współpracy jak również okres 5 (pięciu) lat
    :po zaprzestaniu współpracy.

    Za naruszenie: 10000 zł kary. I ani słowa o tym, że Allpay ma
    traktować dane o _moich_ finansach jako poufne.

    Poza tym: banki są jednak nadzorowane, a "Koncept Belgia" musi dopiero
    zapracować sobie na nasze zaufanie, czego niestety regulamin nie
    ułatwia...

    >btw: jedynie allpay i payu maja regulaminy dostepne dla kazdego i publicznie
    >dostepne... dlaczego np. nikt nie dyskutuje o reg. ecardu i innych? domysl
    >sie... ci co maja podpisane umowy wiedza.

    może. Ale co to ma do rzeczy? Może i Allpay jest lepszy, ale regulamin
    ma IMHO nie do przyjęcia.

    >btw: o ile reg. allpaja jest w miare jasny i czytelny, to polecam poczytanie
    >(ze zrozumieniem) regulaminu payu - emocje gwarantowane.

    kiedyś - gdy zaczynali chyba czytałem, bo trzymam się od nich z daleka
    (choć nie pamiętam dlaczego) :-)

    I na koniec ("last but not least" :-):

    Postanowienie § 36 regulaminu może zostać uznane za sprzeczne z art.
    384.1 k.c. stanowiącym, że zmiana regulaminu w czasie trwania stosunku
    umownego wiąże drugą stronę, jeżeli strona została o tym poinformowana
    i nie wypowiedziała umowy w najbliższym terminie wypowiedzenia.
    Ponadto, w związku z faktem, iż tabela opłat i prowizji jest częścią
    regulaminu, postanowienie to może stanowić niedozwoloną klauzule
    umowną określoną w art. 384.3 pkt 19 k.c., przewidującą wyłącznie dla
    kontrahenta konsumenta jednostronne uprawnienie do zmiany, bez ważnych
    przyczyn, istotnych cech świadczenia, oraz w art. 384.3 pkt 20 k.c.,
    przewidującą uprawnienie kontrahenta konsumenta do określenia lub
    podwyższenia ceny lub wynagrodzenia po zawarciu umowy bez przyznania
    konsumentowi prawa odstąpienia od umowy. Zmiana cen świadczonych usług
    stanowi zmianę istotnych postanowień zawartej umowy.

    --
    Jarek Andrzejewski

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1