    From: Jerzy Olszewski <j...@i...com.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Budujaca skromnosc Minister Bienkowskiej.
    Date: Fri, 24 Jul 2009 12:32:09 +0200

    olo pisze:
    > Użytkownik "Jerzy Olszewski"

    > Pominąłeś dorobek neandertali australopiteków i wielu wielu innych
    > naszych przodków.

    To nie ja pominąłem, tylko Minister Bieńkowska, której nie mogło przejść
    przez gardło coś np takiego:

    Dzięki dobremu wykorzystaniu środków unijnych przez poprzedni rząd PIS i
    gwałtownej zmianie kursu złotówki za naszych rządów wskaźnik
    wykorzystania środków pomocowych wyniósł aż 101,3 % zamiast planowanych
    80-90%.

    Co byłoby zgodne z faktami, a w zamian zamieszała w to dla równowagi
    zamierzchły rząd SLD. Stąd właśnie zaproponowałem , by podziękować
    również E. Gierkowi.

    > Przewidywalność twoich opinii jest nużąca :( Stawiam dolary przeciwko
    > orzeszkowi arachidowemu że wykorzystanie mniejsze niż 100% również
    > dotknęłaby do żywego twoje paranoiczne obsesje.
    >
    > pzdr
    > olo

    Jak moje opinie Cię nużą, to albo zamieść swoje - ciekawsze, albo idź do
    kina.

    Gdybyś jednak zrozumiał istotę sprawy, to wiedziałbyś, że właśnie
    wykorzystanie środków było, tak naprawdę, znacznie niższe niż 100% i nie
    musiałbyś stawią dolarów na przegraną sprawę.

    Skoro jednak ten temat drążysz, to zobaczmy inny fragment wypowiedzi
    Pani Minister:

    ---Cytat---
    W tej beczce miodu nie zabrakło też łyżki dziegciu. Minister Bieńkowska
    podkreślała przykładowo, że to jej ekipie udało się wykorzystać
    wszystkie pieniądze dla rybaków. Gdy rząd PiS-u oddawał w 2007 r.
    władzę, ta część funduszy była wydana tylko w 47 proc. Na resztę
    brakowało umów i pomysłów, groziła nam utrata 200 mln euro. - A my te
    pieniądze uratowaliśmy - podkreślała szefowa MRR.
    ---Koniec---

    Skoro Pani Bieńkowska podała przykład , gdzie PIS wykorzystał środki w
    47%, to znaczy , że w innych fragmentach, poza rybakami wykorzystanie
    za poprzedniego rządu było jeszcze znacznie lepsze od tych 47%.

    Wniosek : W tym samym mniej więcej czasie (kilkanaście miesięcy)
    administracja PIS wykorzystała znacznie powyżej połowy przyznanych
    środków pomimo, że kurs złotówki był w tym czasie stabilny i mocny. To
    natomiast, jeżeli nadążasz, oznacza, że administracja Tuska, tak
    naprawdę (przy uwzględnieniu załamania złotówki) wykorzystała tylko
    jakieś 20% i to biorąc pod uwagę, że większość programów było już
    gotowych, gdy obejmowali władzę.

    Mówiąc krótko, słowami jednego z działaczy PSL, który w radiu "Z" tak
    określił nowego kandydata na Prezydenta (pana Olechowskiego), ekipa Tuska:
    "nie jest zbyt wyrywna do pracy". Co , nawiasem mówiąc, widać gołym
    okiem i bez tych danych.