  • 1. Data: 2009-07-24 09:10:24
    Temat: Budujaca skromnosc Minister Bienkowskiej.
    Od: Jerzy Olszewski <j...@i...com.pl>

    ---Cytat z Gazeta.pl---
    Polska wykorzystała ponad 100 proc. unijnych pieniędzy z funduszy
    strukturalnych na lata 2004-06 - ogłosiło wczoraj Ministerstwo Rozwoju
    Regionalnego. Cud? Nie, korzystne różnice kursowe
    Pełne wykorzystanie funduszy na lata 2004-06 to oczywiście zasługa nie
    tylko obecnego rządu, ale także poprzednich - rządu SLD (który program
    wynegocjował i zaczął wdrażać) oraz PiS-u, który wydał ponad połowę
    pieniędzy.
    ---Koniec---

    Podkreślam zwrot "nie tylko" w kontekście programu na lata 2004-06.

    Dodam od siebie, że jest to zasługa również Rządów Edwarda Gierka, Gen.
    Jaruzelskiego, Rakowskiego, Mazowieckiego, Bieleckiego, Olszewskiego,
    Pawlaka , Suchockiej, Oleksego, Buzka, Millera, Belki - słowem nasz
    wspólny sukces !

    Oczywiście nie umniejszam wkładu obecnego Rządu w ten sukces. Jest on
    decydujący.

    Doprowadzić do osłabienia własnej waluty o kilkadziesiąt procent w
    kilkanaście miesięcy, to istotnie duży sukces, który pozwolił na
    wykorzystanie dokładnie w 101,3 % kwot pomocowych (po przeliczeniu
    Euro-złoty-Euro) !

  • 2. Data: 2009-07-24 09:20:41
    Temat: Re: Budujaca skromnosc Minister Bienkowskiej.
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Jerzy Olszewski"

> [...]
    > Jaruzelskiego, Rakowskiego, Mazowieckiego, Bieleckiego, Olszewskiego,
    > Pawlaka , Suchockiej, Oleksego, Buzka, Millera, Belki - słowem nasz

    Pominąłeś dorobek neandertali australopiteków i wielu wielu innych naszych
    przodków.

> [...]
    > kilkanaście miesięcy, to istotnie duży sukces, który pozwolił na
    > wykorzystanie dokładnie w 101,3 % kwot pomocowych (po przeliczeniu

    Przewidywalność twoich opinii jest nużąca :( Stawiam dolary przeciwko
    orzeszkowi arachidowemu że wykorzystanie mniejsze niż 100% również
    dotknęłaby do żywego twoje paranoiczne obsesje.

    pzdr
    olo

  • 3. Data: 2009-07-24 10:32:09
    Od: Jerzy Olszewski <j...@i...com.pl>

    olo pisze:
    > Użytkownik "Jerzy Olszewski"

    > Pominąłeś dorobek neandertali australopiteków i wielu wielu innych
    > naszych przodków.

    To nie ja pominąłem, tylko Minister Bieńkowska, której nie mogło przejść
    przez gardło coś np takiego:

    Dzięki dobremu wykorzystaniu środków unijnych przez poprzedni rząd PIS i
    gwałtownej zmianie kursu złotówki za naszych rządów wskaźnik
    wykorzystania środków pomocowych wyniósł aż 101,3 % zamiast planowanych
    80-90%.

    Co byłoby zgodne z faktami, a w zamian zamieszała w to dla równowagi
    zamierzchły rząd SLD. Stąd właśnie zaproponowałem , by podziękować
    również E. Gierkowi.

> [...]
    > orzeszkowi arachidowemu że wykorzystanie mniejsze niż 100% również
    > dotknęłaby do żywego twoje paranoiczne obsesje.

    Jak moje opinie Cię nużą, to albo zamieść swoje - ciekawsze, albo idź do
    kina.

    Gdybyś jednak zrozumiał istotę sprawy, to wiedziałbyś, że właśnie
    wykorzystanie środków było, tak naprawdę, znacznie niższe niż 100% i nie
    musiałbyś stawią dolarów na przegraną sprawę.

    Skoro jednak ten temat drążysz, to zobaczmy inny fragment wypowiedzi
    Pani Minister:

    ---Cytat---
    W tej beczce miodu nie zabrakło też łyżki dziegciu. Minister Bieńkowska
    podkreślała przykładowo, że to jej ekipie udało się wykorzystać
    wszystkie pieniądze dla rybaków. Gdy rząd PiS-u oddawał w 2007 r.
    władzę, ta część funduszy była wydana tylko w 47 proc. Na resztę
    brakowało umów i pomysłów, groziła nam utrata 200 mln euro. - A my te
    pieniądze uratowaliśmy - podkreślała szefowa MRR.
    ---Koniec---

    Skoro Pani Bieńkowska podała przykład , gdzie PIS wykorzystał środki w
    47%, to znaczy , że w innych fragmentach, poza rybakami wykorzystanie
    za poprzedniego rządu było jeszcze znacznie lepsze od tych 47%.

    Wniosek : W tym samym mniej więcej czasie (kilkanaście miesięcy)
    administracja PIS wykorzystała znacznie powyżej połowy przyznanych
    środków pomimo, że kurs złotówki był w tym czasie stabilny i mocny. To
    natomiast, jeżeli nadążasz, oznacza, że administracja Tuska, tak
    naprawdę (przy uwzględnieniu załamania złotówki) wykorzystała tylko
    jakieś 20% i to biorąc pod uwagę, że większość programów było już
    gotowych, gdy obejmowali władzę.

    Mówiąc krótko, słowami jednego z działaczy PSL, który w radiu "Z" tak
    określił nowego kandydata na Prezydenta (pana Olechowskiego), ekipa Tuska:
    "nie jest zbyt wyrywna do pracy". Co , nawiasem mówiąc, widać gołym
    okiem i bez tych danych.

  • 4. Data: 2009-07-24 11:34:58
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Jerzy Olszewski"

    > Jak moje opinie Cię nużą, to albo zamieść swoje - ciekawsze, albo idź do
    > kina.
    >
    > Gdybyś jednak zrozumiał istotę sprawy,

    nie jestem biegły w istotach obsesji i paranoj :(
    ale mam mizerne pojęcie o logice

    > Skoro Pani Bieńkowska podała przykład , gdzie PIS wykorzystał środki w
    > 47%, to znaczy , że w innych fragmentach, poza rybakami wykorzystanie za
    > poprzedniego rządu było jeszcze znacznie lepsze od tych 47%.

    Fałsz

> [...]
    > uwzględnieniu załamania złotówki) wykorzystała tylko jakieś 20% i to
    > biorąc pod uwagę, że większość programów było już gotowych, gdy obejmowali

    Każde wynikanie z fałszu jest poprawne.
    Tutaj na dodatek mamy dokładne wyliczenie 20% analityczną metodą
    sufitopobrania. Wypada mieć tylko nadzieję że tych algorytmów nie
    implementowałeś w Sakiewce.

> [...]
    > "nie jest zbyt wyrywna do pracy". Co , nawiasem mówiąc, widać gołym okiem

    To już nieuprawnione wnioskowanie en masse, zupełnie oderwane od
    jakichkolwiek faktów (poza pierdem anonimowego ludowca w muzycznym radiu )
    czyli w pełni przewidywalna opinia J.O. nużąca monotonią.
    CBDO
    Dobierasz sobie z sufitu argumentację aby obsesja była spójna z własnym
    odbiorem rzeczywistości i to prawdopodobnie jest Paranoia Vera. Nie jestem
    biegły w psychiatrii ale stawiam na jakiś zespół paranoiczny bo ksenofobii
    jestem prawie pewien.
    Ponieważ większość obłędów jest nieuleczalna a topik jest znacznie odległy
    od tematyki grupy proponuję EOT.

    pzdr
    olo

  • 5. Data: 2009-07-24 16:35:23
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    olo pisze:
    > Użytkownik "Jerzy Olszewski"

    > nie jestem biegły w istotach obsesji i paranoj :(
    > ale mam mizerne pojęcie o logice

    > Fałsz

    uzasadnij.

    > pzdr
    > olo

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 6. Data: 2009-07-25 18:59:01
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Jerzy Olszewski" <j...@i...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > "nie jest zbyt wyrywna do pracy". Co , nawiasem mówiąc, widać gołym okiem

    Tu masz za to pracowitego fachowca z Twojego poletka:
    http://www.dziennik.pl/polityka/article421023/Za_co_
    doradca_prezydenta_zarobil_102_tys_.html

    Aby było jasne: taką samą antypatią darzę PiS i PO...

    --
    marfi

  • 7. Data: 2009-07-25 20:24:35
    Od: Jerzy Olszewski <j...@i...com.pl>

    marfi pisze:

    > Tu masz za to pracowitego fachowca z Twojego poletka:
    > http://www.dziennik.pl/polityka/article421023/Za_co_
    doradca_prezydenta_zarobil_102_tys_.html

    > Aby było jasne: taką samą antypatią darzę PiS i PO...

    Domyślam się, że szanujesz tylko SLD.

    Jak już zostaniesz profesorem ekonomii, to może też ktoś Ci za coś
    czasem zapłaci.

    Unikaj tylko szkoły naszej gwiazdy Leszka Balcerowicza, bo z tej szkoły
    są niewielkie szanse na prace w sektorze prywatnym i będziesz skazany
    jedynie na etaty budżetowe w administracji, a w przerwach na podejrzane
    fundacje i nikomu nie potrzebne fikcyjne rady mędrców w strukturach
    biurokratycznych Europy, bo przecież żadna poważna instytucja finansowa
    nie zatrudni kogoś takiego :)

    Też dobrze płatne, ale z podejrzanych źródeł.

  • 8. Data: 2009-07-26 07:33:35
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    doradca_prezydenta_zarobil_102_tys_.html

    > Domyślam się, że szanujesz tylko SLD.

    Pudło...

    --
    marfi

  • 9. Data: 2009-07-27 08:42:16
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "SlawcioD"

    > uzasadnij.

    Kpisz ?? Zdanie "Skoro Pani Bieńkowska podała przykład , gdzie PIS
    wykorzystał środki w 47%" - znaczy tylko i wyłącznie że wedługo posiadanej
    poprzez P. Bieńkowską dokumentacji PIS wykorzystał 47% oferowanych poprzez
    Unię środków. Dodatkowo IMVHO środki są przyznawane w euro i rzetelne
    podanie % ich wykorzystania powinno być w tej walucie. Przewalutowywanie ich
    do PLN dla podania % wykonania przytoczone poprzez JO jest manipulacją
    obrażającą zdrowy rozsądek. Gdyby się na to przewalutowanie uprzeć, to
    akurat PO miałby z tego tytułu poprostu więcej kasy do wydania w PLN.

    pzdr
    olo

  • 10. Data: 2009-07-27 09:30:32
    Od: Jerzy Olszewski <j...@i...com.pl>

    olo pisze:
> [...]
    > obrażającą zdrowy rozsądek. Gdyby się na to przewalutowanie uprzeć, to
    > akurat PO miałby z tego tytułu poprostu więcej kasy do wydania w PLN.

    Jeżeli ktoś kpi i manipuluje , to raczej nie ja. Przynajmniej nie zawsze
    ja :)

    ---inny cytat z tej samej informacj z GW---

    Wyniki są rewelacyjne: Polska wydała 8,6 mld euro, czyli dokładnie 101,3
    proc. sumy, jakią Unia Europejska nam przekazała. Dlaczego
    przekroczyliśmy 100 proc. normy? Dzięki korzystnym zmianom kursu euro
    Bruksela wypłaca nam fundusze euro, ale umowy są podpisywane w
    złotówkach. Gdy przeliczymy zawarte umowy ponownie na euro, okaże się,
    że wydaliśmy więcej niż pierwotnie dała nam Komisja.

    ---koniec---

    --->http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,6
    854311,Wydalismy_wszystkie_euro_.html